A jelek szerint a szervezők kitettek magukért, már az első napi 31 kilométeres speciál szakasz sem volt egyszerű a tegnapi második nap pedig még a legendák szerint is kőkemény volt.
Kezdjük a számunkra legfontosabbal, a magyar fiúk szereplésével. Az első napot Dési János és Horváth “Dakaros” Laller is befejezte, Dési a 108, míg Laller a 135. pozícióban ért célba. A második napon Dési szépen haladt előre a napi szakaszt a 88. helyen zárta amivel összetettben a 108. helyen áll.
![]() |
Lallernek viszont technikai problémákkal kűzd és a vízet forraló motor és rendkívül nehéz szakasz nehéz csatát és hosszú éjszakát ígér.
Laller Racing tegnap esti facebook bejegyzése:
“Sziasztok! Sajnos nincsenek jó híreink.
5 perce beszéltem műholdas telefonon Lallerrel, műszaki problémákkal kínlódik. Iszonyatosan forralja a hűtővizet a motorja, nem bírja a strapát a technika, és még a táv több mint fele hátravan. Ne aggódjatok érte, egészségileg rendben van, megy tovább ameddig alkalmas rá a gép.”
És akkor jöjjön a mezőny. A tavalyi győztes, Sam Sunderland kapta el a legjobban a rajtot, kvázi ott folytatta ahol tavaly abbahagyta. Sunderland a Lima és Pisco közötti úon 20 per 56 másodperc alatt teljesítette a mért szakaszt, ez 32 másodperc előnyt jelentett számára. A második helyen a Yamaha embere, a francia Adrien Van Beveren végzett, míg harmadik Pablo Quintanilla lett Husqvarnaval.
![]() |
A végső győzelemre is esélyes Joan Barreda a negyedik lett, de ő megfogadta, hogy majd csak úgy a negyedik szakasztól kezdi el tolni neki, okulva a korábbi hibákból.
1. nap eredményei:
1. Sam Sunderland KTM
2. Adrien Van Beveren Yamaha
3. Pablo Quintanilla Husqvarna
4. Joan Barreda Honda
5. Xavier De Soultrait Yamaha
2. nap Pisco-Pisco:
Ez egy nagyon kemény nap volt a mezőny számára és, ahogy korábban írtunk Lallerért még szorítunk. Az élő legenda, Stéphane Peterhansel (autóval versenyzik az idei évben is) is így nyilatkozott, pedig ha valaki akkor ő már látott ezt-azt a Dakar történelmében.
A szervezők a lebonyolításba is belenyúltak egy picit. A megszokottól eltérően nem a motorosokat indították először, hanem az autós egységeket. Ez számukra a nyom nélküli ú miatt volt szokatlan, míg a motorosoknak azért mert hamar utolérték az autós mezőnyt és kezdődhetett a kerülgetés. További változást jelent, hogy az eddigi kettő helyett három percenként rajtoltatták a mezőny tagjait, így még magányosabb volt az élet.
![]() |
Ez meg is keverte a dolgokat, a tegnapi győztes Sam Sunderland KTM-jével csupán a 7. helyen végzett a 267 kilométeres, Pisco-Pisco szakaszon. Nem csak Sunderlandnek voltak nehézségei a narancs csapatból, ezt mutatja, hogy a legjobban teljesítő Matthias Walkner is csak a harmadik helyig jutott. Előtte a Yamahával versenyző francia, Adrien Van Beveren végzett. A nap győztese a Honda menője, Joan Barreda lett, aki bár nem akart kockáztatni vagy nagy tempót bevállalni, mégis közel 3 percet adott a második helyezetnek.
A verseny még nagyon hosszú kár lenne még messzemenő következtetéseket levonni. Szurkoljunk a magyaroknak!
2. nap eredményei:
1. Joan Barreda Honda 2:56:44
2. Adrien Van Beveren Yamaha +2p 54mp
3. Matthias Walkner KTM +4p 24mp
4. Michael Metge Honda +4p 39mp
5. Kevin Benavides Honda +5p 43mp
Összetett állása 2 nap után:
1. Joan Barreda 3:18.36
2. adrien Van Beveren +2p 30mp
3. Matthias Walkner +4p 50mp
4. Sam Sunderland +5p 04mp
5. Pablo Quintanilla +5p 44mp