Döbbenetes lett a Suzuki GSX-RR

Debütált a japán gyártó 2015-ös MotoGP versenygépe.

A Suzuki 2015-ben visszatér a MotoGP-be, a csapat két pilótája Aleix Espargaro és Maverick Viñales lesz, csapatfőnöknek pedig Davide Briviót szerződtették le. A GSX-RR névre hallgató versenymotor fejlesztésében az 1993-as világbajnok, Kevin Schwantz is közreműködött – a nagy tapasztalattal rendelkező versenyző már a kétütemű RGV500 épí­tésénél is jelen volt.

 

 

A Motegi versenypályára szervezett GSX-RR bemutatón Schwantz és Franco Uncini (1982-es világbajnok, akkoriban Suzuki RG500-zal versenyzett) is részt vettek, sőt, Schwantz tette meg a demó kört.
Az egykori bajnok el volt ragadtatva a motortól: “Ez egy nagyon jó gép, rendkí­vül élveztem a vele való motorozást” – nyilatkozta, majd Uncini hozzátette: “Fantasztikus! Ez egy kiváló motor. Azt kell mondanom, hogy köszönöm a Suzuki csapatnak, hogy lehetőséget kaptam a GSX-RR kipróbálásra.”
A GSX-RR műszaki megoldásairól eddig keveset tudni, de azt elárulták, hogy a tengelytáv 1457 mm, a száraz tömege 160 kg (ez a FIM előí­rása), a meghajtásáról egy folyadékhűtésű, négyütemű, soros négyhengeres, hengerenként négyszelepes, DOHC motor gondoskodik – 230 lóerő fölötti teljesí­tménnyel.A kerekek a GP-ben szokásos 16,5 collosak, a futóművet az Öhlins szállí­tja, mí­g a fékek a Brembotól származnak: elöl karbon, hátul acél tárcsába marnak a nyerkeg.