Cirkusz a hóban

Minden évben megrendeznek egy kissé más AlpenMasterst. Ezúttal is a hegyekben, de lenyűgöző téli kulisszák között – speciális, havas útviszonyokra készült kétkerekű járművekkel.

Ridnaun, Dél-Tirol. Sízők siklanak a pályákon, a fenséges alpesi panoráma hófehérbe borult. Pont megfelelő környezet a lenyűgöző akusztikai élményhez: mindenhol dübörögnek, rengenek, dohognak és bömbölnek a motorok. Nyitott levegőszűrők kapkodnak éltető oxigénért, szabadon forgó hajtásláncok az óvatlan vádlik után. Megérkeztünk az év minden bizonnyal legbolondabb depójába, a „Harley & Snow“ eseményre. A név azonban nem teljesen pontos. A több mint 200 résztvevő közül ugyanis az öt géposztály közül kettőben a Harleykon kívül más modellek is elindulhatnak a 170 méter hosszú meredek versenyszakaszon.

Ennél a sportnál rengeteg élvezet találkozik egy cseppnyi komolysággal. Számít a motorteljesítmény, a felszereltség és mindenekelőtt a pilóta ügyessége. Ha ezekből valami hiányzik, akkor a bedöntés szöge gyorsan eléri a 90 fokot. A legrégebbi résztvevő Harley 1942-es, van itt Knuckle-, Pan- és Shovelhead egyaránt. Jo Bauer kaszkadőr még gyorsan ad néhány tanácsot az offroadozásban abszolút újonc Nadinenak, majd KTMalapokra épült, első lengővillával és homokinetikus csuklóval ellátott összkerékhajtású DT-A-jával ő maga is nekiindul a hegyoldalnak.

Az egyes kategóriák pilótái egymás után indulnak, a nyitott géposztályban két- és négyüteműek, egy-, két-, három- és négyhengeresek, kicsi, fürge motorok és hatalmas big bike-ok találkoznak. Minden megengedett, ami élvezetes, legyen az egy pörgős R6-os vagy hatalmas V2-es. A lényeg, hogy a jármű jól fel legyen készítve a kissé más AlpenMastersre.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/05 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.