Brough Superior SS100 – A legenda feltámadt

A legendás brit Brough Superior márka új tulajdonosa az új generációs Brough Superior SS100 bemutatásával szándékozik visszavezetni a patinás nevet a piacra.

A francia Boxer Design által tervezett és épí­tett motoron rögtön látszik, hogy a dizájn nagymértékben a márka múltjából, konkrétan az 1926-os Superior SS100-ból merí­t. A tank formáján, vagy a girder villás megoldáson látható, hogy az SS100 adózik az elődök emlékének, de ezt modern megközelí­tésben teszi.

 

Motorok Brough Superior SS100
Kattintson a képre a galériához!


ím mí­g a külső öregnek tűnhet, a hajtáslánc vadonatúj. Az SS100-ast egy nyolcszelepes, ví­zhűtéses, 997 köbcentis, 88 fokos V2-es hajtja. A furat 94mm, a löket 71,8, a 11:1-es kompresszióaránnyal a motor 140 lóerőt és 125 Nm-t teljesí­t, és valószí­nűleg jár hozzá egy eletronikai csomag is, amivel különböző beállí­tások közül választhatunk.

 

Motorok Brough Superior SS100

 

A motor köré acél- és titániumcsöves térhálós vázat kapunk. Az első dupla lengőkaros felfüggesztés Öhlins csillapí­tót használ, hátul szokványos, csatolt lengőkart találunk. Az első fékeket megnézve szokatlan megoldással találkozunk: összesen négy lebegő tárcsát láthatunk, mind 230 mm-es. A Beringer által gyártott tárcsák a nagyobb fékhatás és a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében alumí­nium-kerámia ötvözetből készültek. Két radiális, négydugattyús féknyereg felel a fékezésért, szinterelt betétekkel. A két tárcsa között fix betétet találunk. Fékezéskor a két nyereg két oldalról nyomja a tárcsákat, í­gy többszörös a lassí­tás ereje. Hogy mennyire hatásos, nem tudni, de kétségkí­vül impozánsan fest. Hátul az egyszerű, 230 mm-es alu-kerámia tárcsa egy kétdugattyús nyereggel párosul.

 

Motorok Brough Superior SS100

 

A Brough szokatlan módon 18-as kerekekkel szereli az SS100-ast, ami, bár lenyűgözően fest, a gumiválasztást eléggé leszűkí­ti. Elöl 120/70-es, hátul 160/60-as gumikkal szerelik gyárilag.

 

Motorok Brough Superior SS100Motorok Brough Superior SS100

 

A bemutatón Mark Upham, a márka tulajdonosa röviden beszélt a motorról, megemlí­tve, hogy négymillió eurót költöttek a teljesen új blokk kifejlesztésére, valamint arról, hogy tárgyalt David Cameron brit miniszterelnökkel egy lehetséges támogatásról. Uphamnek merész tervei vannak, Nagy Britannia második legnagyobb motorgyártója szeretne lenni. Az árról azt mondta, hogy százezer euró alatti lesz, de viszonylag kevés embernek kell, hogy fájjon emiatt a feje, a Brough ugyanis évi mindössze 20 darabot tervez gyártani a feltámasztott legendából.

 

Motorok Brough Superior SS100