BMW: viszlát Telelever!

Alapjaiban megújult a BMW R 1200 R és RS – ráadásul bizonyos tekintetben a nineT-t követik.

Végre a BMW R 1200 R és RS is megkapta a folyadékhűtéssel kiegészí­tett kéthengeres boxermotort, ami először a GS-ben mutatkozott be, később pedig a GS Adventure és az RT is megkapta.
A nagy túramodellekhez hasonlóan az R és az RS is az alapjaitól kezdve megújult, és bár papí­ron a 125 lóerősre duzzadt teljesí­tmény, és a hozzá tartozó 125 Nm csúcsnyomaték a legmeghatározóbb változás, a valóságban ennél lényegesen többről van szó.

 

 

 

A két modell egyaránt megkapta az RT-ből is ismert elektronikai csomagot, aminek része az ABS, a kipörgésgátló és dinamikus futóműállí­tás. A másik nagy és meghatározó újí­tás az első futóművet érinti. Mí­g korábban ezek a változatok is Telelever rendszerű rugózást és csillapí­tást tudhattak magukénak, a 2015-ös évtől fordí­tott teleszkópvilla egyengeti előttük az utat – ez a megoldás egyébként az R nineT-ról lehet ismerős.

 

 

 

Az R 1200 R és RS külseje ezeknek megfelelően teljesen új, a korábbiaknál karcsúbb vonalakkal rendelkeznek – az í­gy sportosabb megjelenéshez pedig már tökéletesen illik a váltóasszisztens is, ami kuplungolás nélküli váltásoknál lehet segí­tségére a lendületes tempót kedvelő motorosoknak.