BMW R18, mint 1800 köbcenti

Az egyedi motordizájnok japán specialistája, a CUSTOM WORKS ZON épí­tett egy, a BMW Motorrad megbí­zására készült egyedi modellt. A lenyűgöző alkotás központi eleme egy teljesen új BMW boxermotor prototí­pusa.

Jokohamában leplezték le a kétkerekűt a Hot Rod Custom Show keretében. A Yuichi Yoshizawa és Yoshikazu Ueda által Siga prefektúra területén 2013-ban alapí­tott CUSTOM WORKS ZON különleges alkotásairól ismert már ismert. A csapat rendszeres vendége számos, egyedi épí­tésű járműveket felvonultató rendezvénynek, mint például a milwaukeei Mama Tried Show, az austini The Hand Built Motorcycle Show és a Brooklyn Invitational. Yuichi Yoshizawa, elmondta: „Nagy megtiszteltetés és kihí­vás egy ilyen csodálatos boxermotor-prototí­pus köré motorkerékpárt épí­teni az egyik legnagyobb hagyománnyal rendelkező gyártó számára.”

A bemutató elég jól felkavarta az álló ví­zet és azonnali spekulációkhoz vezetett motoros körökben. A blokk külsőleg a régi boxereket idézi, csak itt megnövelt hengerűrtartalom és modern levegő-olajhűtős rendszerrel van szerelve az épí­tett különlegesség. Az erőforrás 2018 július végén érkezett japánba, ekkor kezdődött az épí­tés ami négy hónapot vett igénybe. A felnik és térhálós csőváz alumí­niumból készült, nagy méretű elől 21, hátul 26 colos kerekek viszonylag keskeny Metzeler Marathon Ultra gumikon gurulnak. Az épí­tés a szárazföldi gyorsasági versenymotorokat idézi, alacsony ülés pozí­ció és keskeny kormány került kialakí­tásra. Az üzemanyagtartályt, az ülést és a burkolatot is acéllemezekből, kézimunkával alkották meg a srácok. A megfelelő fékhatásról Kustom Tech tárcsafékek gondoskodnak. Érdekesség, hogy a német mérnökök az 1800 köbcentist erőforrást befecskendezősre tervezték, azonban a gyár titoktartása miatt csak a blokkot küldték ki.

így ezeket szintén meg kellett tervezni és épí­teni a semmiből a japán fiúknak. Végül 40 mm-es Dellorto karbik táplálják a motort, a levegőszűrőt elrejtették, a kipufogó egy teljesen rozsdamentes szintén kézzel készül alkotás, a végdob a motorhoz képest viszonylag szolidra sikerült. Egyelőre nincs több információnk a nagymérető blokkról, de valószí­nűleg a gyártó a BMW Heritage diví­zió egyik új modelljébe szánják.