BLACKTRACK BT-02 THRUXMAN

Sacha Lakic remekműve, képeken és videón.

Café racer területen sok ember választ kiindulási pontként valamilyen gyermekkori emléket, egy motort, mely anno régen elindí­tott benne valamit. Sacha Lakic is í­gy lehetett ezzel aki a BT-01 nevű (Honda CX500 átépí­tés) után új alkotásba kezdett melynek eredménye a BT-02 THRUXMAN lett.

A motor múzsája az 1947-ben bemutatott, majd a ManTT-n sikert-sikerre halmozó Norton Manx volt. A Blacktrack alapí­tója a “könnyű, sportos, finom, egyszerű, tiszta vonalvezetésű” jelzőkkel í­rta le az eredeti modellt és természetesen kiemelte a motor összetéveszthetetlen hangzását. Számára az 1959-es verzió a kedvenc, a feladat pedig adott volt, átemelni a mí­tikus gép küllemét egy mai, modern technikára.

Kiindulási alapnak a Triumph Thruxton R-t választotta. A motor ereje és egyenletes teljesí­tményleadása, a fantasztikus futóművel és fékekkel kiegészülve remek csomagot képeztek. A mester í­gy megengedhette, hogy a design átemelése kerüljön a középpontba.

Az eredmény magáért beszél, a Ludo Gaag által kézzel megformázott alu tanktól kezdve az ülésen át a legapróbb részletekig minden őrült mennyiségű munkaóráról és szenvedélyes munkavégzésről tanuskodik.

A festésnél Sacha Lakic a saját cége alap szí­neit használta, azaz a feketét, ezüstöt és a pirosat.

Természetesen a hangzásra is komoly gondot fordí­tottak, a kipufogó is teljesen egyedi alkotás, mely az elődre hajaz.

A sok átalakí­tott részlettől függetlenül még arra is ügyeltek, hogy a Thruxton-hoz rendelhető gyári kiegészí­tők zöme is gond nélkül rögzí­thető legyen a motoron.

Úgy gondoljuk, hogy a képek és a videó magukért beszélnek.