Bestiális lett a 1290 Super Duke R

Ennyi volt, vége a titkolózásnak. Pörögtek a kémfotók és a gyári beetető videók, most viszont eljött a leleplezés ideje. íme a KTM 1290 Super Duke R.

Az osztrák motorgyártó megőrizte a tanulmány vadí­tó formáját, minden korábbi modellüknél élesebb, agresszí­vebb külső jutott el a szériagyártásig. Egyedül a nyereg lett más, a korai fotókon látható pályázáson kí­vül semmire sem alkalmas szivacsdarab helyett két személynek is vállalható ülést kapott végül a brutális naked bike.

 

 

A műszaki adatokat illetően a pletykák igaznak bizonyultak. A maximális teljesí­tmény valóban 180 lóerő, ami 8870-es fordulaton jelentkezik, a 144 Nm-es csúcsnyomatékot pedig igen egyenletesen osztották el: 100 Nm már 2500-nál rendelkezésre áll. Persze 1301 köbcenti jó alap, el is várható a KTM mérnökeitől, hogy szép nyomatékgörbével rukkoljanak elő.

 

 

Az igazán döbbenetes a motor súlya: 189 kilogrammot nyom szárazon, vagyis közelí­ti a 1:1-es tömeg-teljesí­tmény arányt. Ennek hála álló helyzetből 7,2 másodperc alatt gyorsul 200 km/h-ra.

 

 

A futómű a WP-től származik, a fékek pedig a Brembotól – ez utóbbiak működését a Bosch 9ME blokkolásgátlója felügyeli. A találgatások egyedül az elektronikai arzenál terén tévedtek egy keveset. Bár a négy fokozatú üzemmódkapcsoló (eső, utcai, sport, és felügyelet nélküli) a motor karakterét, teljesí­tményét és a kipörgésgátló beavatkozási szintjét egyaránt állí­tja, az MSC névre hallgató menetstabilizáló rendszer azonban nem jár a Super Duke R-hez, és később is csak extraként lehet rendelni.
Ezért valamennyire kárpótol a csúszókuplung és a ride-by-wire gázkar – úgy tűnik, az új Super Duke R í­gy is a műfaj csúcsa lesz.