Benne van, amire a tudomány 2014-ben képes

Ismerjük meg a 300 lóerős döbbenetet, amit Kawasaki Ninja H2R-nek hí­vnak.

A Kawasaki a Ninja H2R-rel mindenkit megdöbbentett. A beí­gért 220-230 lóerőt durván túlszárnyalták: a valós szám a 300, aminél erősebb szériamotor még soha nem készült. De még csak a közelében sem jártak.
Ez a döbbenetes erő egy 998 köbcentis soros négyhengeres motorból származik, amit egy kompresszorral fejeltek meg. Ilyen teljesí­tményhez különleges körí­tés jár.

 

 

A térhálós acélcső váz szokatlan a Kawasakinál – jelenleg a KTM és a Ducati szokta használni, bár az olasz gyártó pillanatnyilag kezdi meghaladni a konstrukciót: egyre inkább úgy tűnik, hogy a Panigalénál alkalmazott, lényegében váz nélküli konstrukcióban látják a jövőt, amikor a motor eleje és a vége közvetlenül a blokkhoz csatlakozik. A Ducatit azért is érdemes volt szóba hozni, hiszen a H2R esetében a Ducati Superleggera minőségi szintjét emlegetni közel sem számí­t túlzásnak.

 

 

 

A H2R nem csak formatervében és erejében hanem műszaki megoldásaiban is egy lépéssel a világ előtt jár: a tí­pus fejlesztése kapcsán az aerodinamikának olyan területeire merészkedtek a Kawasaki mérnökei, ahol a motoros világból korábban még nem jártak. Ennek eredményei azok a szárnyak, amik végsebesség környékén biztosí­tják a motor stabilitását – hogy pontosan mit is értenek végsebesség alatt, azt egyelőre megtippelni sem merjük.
Azt viszont nyugodtan állí­thatjuk, hogy a H2R-ben minden benne van, amit Kawasaki Heavy Industries és az összes leányvállalata együtt tud.

 

 

 

Felmerülhet a kérdés, hogy mi értelme egy ilyen járműnek egy olyan világban, ahol már a 150 lóerős motorok is kihasználhatatlanok közúon? A válasz igen egyszerű: semmi, de a H2R-t nem közúra szánták. Ezt egyértelműsí­ti, hogy nincsenek fényszórók, indexek, visszapillantó tükrök és más apróságok, amik a közúi közlekedés feltételei – és ezért is van slick gumi a képen látható motoron is.
Az utcai változat, a Ninja H2 a maga kétszáz lóerejével viszont továbbra is a motorgyártás egyik csúcsteljesí­tménye lesz, ám komoly és valós ellenfelek sokasága veszi majd körül…