Bemutató: YAMAHA TÉNÉRÉ 700 WORLD RAID

Hogyan szereljünk fel kütyükkel hitelesen egy motorkerékpárt, amelynek legnagyobb erénye az, hogy semmire nincs szüksége? A Yamaha megtalálta a megoldást – és rövid úton elküldte a World Raidet a sivatagba.

Erdei utak helyett sivatag! A Lüneburger Heide helyett a forró Szahara. Vagy legyen inkább vagy-vagy? Arra az aprócska dilemmára gondolunk, amibe a Yamaha került az új Ténéré 700 World Raiddel. Hiszen egyrészt rengeteg dicséretet kapott azért, hogy a Ténéré 700-ról minden felesleges tömeget elhagytak. Mit gondoljunk akkor most, ha rögtön az első modellváltozatnál mindennel megpakolják? Egyvalami világos: a kevesebbnél is kevesebbet már nagyon nehéz elérni – és általában igen drága is. Akkor inkább mégis minősítsük át, – és küldjük el a sivatagba. A Ténéré – legalábbis neve szerint – amúgy is oda való. A World Raid számára pedig úgy tűnik, más szóba sem jöhet.

Ez a nagy tanknál kezdődik, és az új idomoknál, valamint a magasabb szélvédőnél sem ér véget. Ennek láttán vajon vége is az önkéntes önkorlátozás áldásainak? Toptesztünkön Stefan Glück tesztpilóta találóan így fogalmazta ezt meg: „Abból, amire szükségünk van (tehát a teljesítmény, a futómű és a gyakorlati alkalmasság), mindene megvan. A manapság divatos kiegészítők (settingek, mappingok, elektronikus futómű és connectivity) pedig nem fognak róla hiányozni.” Ehhez nem tudunk mit hozzáfűzni. De a Yamaha mégis megpróbálja. Hétliternyi plusz üzemanyag-tárolási képességet rejt el ügyesen egy két részre osztott tankban, szintén két részre osztott rali stílusú ülést tesz rá, és a standard Ténéré fekete-fehér információs sivataga helyett új, ötcolos TFT-kijelzővel is ellátja.

Ehhez új, teljes mértékben állítható rugózóelemek is járnak, 20-20 milliméterrel hosszabb rugóutakkal (230/220 mm), miközben az ülés magassága csak 10 milliméterrel nőtt meg. Vajon ezzel semmivé lesz a radikális Ténéré-kezdet? Egyértelműen nem, hiszen még ha a World Raid valamivel terjedelmesebb is, a mérlegnek most sem kell kiakadnia: a maga 220 kilogrammos tömegével a World Raid bár 16 kilóval nehezebb, mint civil testvére, de ebből majdnem hét kiló a plusztankra megy el.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.