Bemutató: KTM 1290 SUPER DUKE RR

Az osztrákok az új 1290 Super Duke RR-rel a naked bike-ok sétaterévé kiáltották ki a versenypályát.

Csak online és csak 500 darab, csak egy ülés: amikor ezeket a sorokat olvassák, az új RR már rég el is fogyott

Idézet az 1290 Super Duke RR sajtószövegéből: „Egyértelmű: a BEAST elsődleges vadászterülete a versenypálya. Ez a kompromisszummentes hyper naked bike azért készült, hogy körrekordokat döntsön.“ Később pedig: „Ebben elsősorban a track és a vadonatúj performance menetprogramnak jut fontos szerep, amelyek megengedik a pilótának, hogy a hátsó kerék kipörgését, a gázvételt, a launch- controlt és a motor fékezőnyomaték-szabályozását majdnem teljesen szabadon választhassák meg.“ Őrület, nem? Márpedig az, amit a KTM-esek kitaláltak, mégpedig hogy a brutális 1290 Super Duke R-ből igazi pályamotort csináljanak.

A hatalmas erőforráson kívül mindenhez hozzányúltak – a gyors körök szolgálatában. Vajon túloznak a „Ready to Race“ szlogennel? Egyvalami ugyanis világos. Természetesen Mattighofenben a portástól a takarítónőig mindenki tudja, hogy egy burkolat – és ezáltal megfelelő aerodinamika – nélküli naked bike- nak nehéz dolga lesz a „körrekordok megdöntésével”. Azt, hogy ehhez többre van szükség egy megfelelő futóműnél és egy 180 lóerős, 1301 köbcentis V2-es erőforrásnál.

Hatalmas 48-as villaszárak, teljes mértékben állítható Apex Pro villa

Elsősorban arra, hogy a pilóta összehúzhassa magát a fejidom mögött, hogy minél nagyobb sebességet érhessen el. Az is kell, hogy a fékezési zónákban és kanyarodáskor kellő nyomást tudjon kifejteni az első kerékre az alacsonyan felfogatott kormánycsutkák segítségével. Az új Duke-nak ezekből egyik sincs meg. Pedig mindkettővel biztosan gyorsabb lenne. Pontosabban mondva, még gyorsabb. Itt van már maga az RR tömegteljesítménye: 180 kilogrammjának mindegyikére jut egy lóerő, ami egy rövid löketű gázmarkolattal robbanásszerűen idézhető elő.

Az RR-re optimalizált Apex rugóstag nagy és kis sebességű csillapítása is állítható

Emellett egy kiváló WP futómű (Apex Pro 7548 villa és Apex Pro 7746 rugóstag), egy kiváló minőségű, szintén WP kormánylengés- csillapítóval kombinálva. Erre szüksége is lesz, ha elkönnyül az új RR első kereke – minden asszisztencia ellenére, hiszen minden Duke-ok legradikálisabb változatánál természetesen a versenyzésre leginkább alkalmas elektronika is rendelkezésre áll, ami csak valaha belekerülhetett egy gyári KTM-be. Egyértelmű, hogy ilyen törekvések mellett a gumiválasztás is központi szerepet játszik. Michelin Power Cup 2-nek hívják a 1,5 kilogrammal könnyebb kovácsolt kerekeken feszülő semi-slick abroncsot. A tömegből spórolnak meg a 2,5 kilogrammal könnyebb lítiumion-akkumulátorok, a szénszálas hátsó váznyúlvány, valamint a szintén ebből az anyagból készült váz is.

Az árban egy átfogó Power parts csomag is benne van finom mart alkatrészekkel
A fékberendezésben is csak a legfinomabb alkatrészeket találjuk: Brembo Stylema nyergek és 320-as tárcsák

Az eredmény: a maga 180 kilogrammos száraz tömegével az RR bő kilenc kilogrammot fogyott. De mielőtt mindenki elindulna a legközelebbi KTM-kereskedőhöz, még egy fontos megjegyzés: az új KTM 1290 Super Duke RR-t kizárólag online lehetett megrendelni a limitált, 500 darabos kínálatból, és 48 perc alatt el is fogyott. Az ára? Izmos 8 768 000 forint. Vajon ebbe nem fért volna bele egy fejidom? Vagy egy pár kormánycsutka?