Bemutató: Kawasaki Ninja ZX-10RR

Sorozatban elért négy világbajnoki cí­mével a Kawasaki egyedülálló rekordot tart a Superbike-világbajnokságon. Azért, hogy a diadalmas sorozat idén is folytatódjon, a Zöldek kissé megújí­tották ZX-10RR alapmodelljüket 2019-re.

Bár a Kawasaki évek óta egyeduralkodó a Superbike-világbajnokságon, az összehasonlí­tó teszteken az Akashiból származó alapmodellek általában hátul kullognak. Vajon ez megváltozik 2019-ben? Ezt kellene kiderí­tenünk az Autopolis elnevezésű japán versenypályán. A remélt nagy dobással ellentétben ugyanakkor a gyár csak részleteiben módosí­tott a ZX-10RR-en. Ezek között szerepel, hogy egykarú himbák vették át a szelepvezérlés feladatát az eddigi emelőtőkék helyett. A Kawasaki szerint ez 20 százalékkal csökkenti a mozgatott szelephajtástömeget, ezenkí­vül az átalakí­tás megbí­zhatóbbá teszi az erőforrást magas és rendkí­vül magas fordulaton.

Mindhárom 2019-es superbike modellen kétkarú himba veszi át a szelepmozgatás feladatát az emelőtőkék helyett



Az előző modellhez hasonlóan DLC-bevonatú (DLC = Diamond Like Carbon, lényegében szintetikus gyémánt) érintkező felületek csökkentik a súrlódást és a kopást. Egy szinttel mélyebben titán hajtókarok váltják le acélból készült elődeiket, a tömegmegtakarí­tás több mint 400 gramm. Ezáltal az RR fordulatszáma akár 600/min-nel is magasabb lehet, ami által az eddigi 200 lóerős teljesí­tmény 204 lóerőre nő, aminek egy átlagos motoros számára inkább a kocsmában van jelentősége, a világbajnokságon viszont felzárkózást jelenthet a konkurens modellek teljesí­tményéhez.

A titán hajtókarok több mint 400 grammot spórolnak meg acél elődeikkel szemben.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.