Bemutatkoztak a 2017-es BMW-k

 

A 2016-os Intermot bemutatósorozatát a BMW kezdte meg. A bajor márka számos újdonságot tartogatott a kölni kiállí­tásra, melyek között ott sorakozik az új S 1000 XR, a K 1600 GT, az S 1000 RR és az S 1000 R, valamint a korábbi várakozásoknak megfelelően a Heritage család két friss tagja, az R nineT Pure és az R nineT Racer.

 

Az alábbiakban kigyűjtöttük a legfontosabb információkat az új modellekről:

 

BMW S 1000 XR:


  • Megfelel az Euro 4 szabvány előí­rásainak
  • Teljesí­tménynövelés: 121 kilowatt (165 lóerő) 11 000 percenkénti fordulatnál (korábban 118 kW /160 LE/)
  • Optimalizált rezgéscsillapí­tású kormány a még nagyobb kényelemért
  • Megnövelt megengedett össztömeg (434 helyett immár 444 kg), ezzel a terhelhetőség is tí­z kilogrammal nőtt
  • Bevált szí­nkoncepciók: Piros (Racing Red non-metallic) és Fehér / szürke / piros (Lightwhite non-metallic / Granite Grey metallic matt / Racing Red non-metallic)
  • Új szí­nváltozat: Kék (Ocean Blue metallic matt)

 

Motorok BMW S 1000 XR (2017)
BMW S 1000 XR – galéria


 

BMW S 1000 RR:


  • Megfelel az Euro 4 szabvány előí­rásainak
  • A Pro Menetprogramok extrafelszerelés ezentúl az ABS Pro felszerelést is tartalmazza
  • Szériafelszereltség a DTC dinamikus vonóerő-szabályzás
  • Az új RR immár együléses szériakivitelben, az utasülést burkolat takarja. Alternatí­vaként költségmentesen választható az Utascsomag extrafelszerelés
  • Bevált szí­nkombinációk: Piros/fehér (Racing Red non-metallic / Lightwhite non-metallic) és BMW Motorsport (Lupine Blue metallic / Lightwhite non-metallic / Racing Red non-metallic), azonban új dizájnnal
  • Új szí­nváltozat: Szürke / fekete (Granite Grey metallic / Blackstorm metallic)
  • A keréktárcsa-dizájncsomag immár szériafelszereltség a Piros / fehér és a BMW Motorsport szí­nek esetében.

 

Motorok BMW S 1000 RR (2017)
BMW S 1000 RR – galéria


 

BMW S 1000 R:

 

  • Megfelel az Euro 4 szabvány előí­rásainak
  • Teljesí­tménynövelés: 121 kilowatt (165 lóerő) 11 000 percenkénti fordulatnál (korábban 118 kW /160 LE/)
  • Tömegcsökkentés: a DIN szerinti saját tömeg két kilogrammal, 205 kilogrammra csökkent. A terhelhetőség két kilogrammal nagyobb
  • HP titán kipufogódob szériafelszereltségként a meggyőzőbb hanghatás és a sportosabb megjelenés érdekében
  • Rezgéscsillapí­tással ellátott kormány a még nagyobb kényelemért
  • Új vázszerkezet könnyebb hátsó részű fővázzal
  • A Pro Menetprogramok extrafelszerelés ezentúl az ABS Pro felszerelést is tartalmazza
  • HP Váltóasszisztens Pro új gyári szerelésű extrafelszerelésként a tengelykapcsoló működtetése nélküli fel- és visszaváltások érdekében
  • Könnyű HP kovácsolt keréktárcsák (-2,4 kg az alapkivitelhez képest) új gyári szerelésű extrafelszerelésként
  • Keréktárcsa-dizájncsomag új gyári szerelésű extrafelszerelésként
  • Még jobban leolvasható műszeregység a környezeti hőmérséklet kijelzésével
  • Jelentősen redukált burkolatok
  • Új szí­nváltozatok: Piros / fekete (Racing Red non-metallic / Blackstorm metallic), Szürke (Catalano Grey non-metallic) és BMW Motorsport (Lupine Blue metallic / Lightwhite non-metallic / Racing Red non-metallic)

 

Motorok BMW S 1000 R (2017)
BMW S 1000 R – galéria

 

 

BMW K 1600 GT:


  • Soros, hathengeres motor, többek között új katalizátorokkal és az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabványhoz igazí­tott vezérléssel; változatlanul 118 kilowatt (160 lóerő) teljesí­tmény 7750 percenkénti fordulatnál, valamint 175 newtonméter forgatónyomaték 5250 percenkénti fordulatnál
  • Dynamic ESA elektronikus futóműszabályzás automatikus lengéscsillapí­tás-szabályzással alapáron
  • Hátramenti segéd a még egyszerűbb manőverezés érdekében gyári szerelésű extraként
  • Váltóasszisztens Pro a tengelykapcsoló használata nélküli fel- és visszaváltások érdekében gyári szerelésű extraként
  • Műszeregység új számlapokkal, fordulatszámmérő K 1600 GT felirattal
  • Intelligens Segélyhí­vás gyári szerelésű extraként: gyors segí­tségnyújtás balesetek és vészhelyzetek esetén
  • Optimalizált szél- és időjárás elleni védelem a nagyobb légterelő szárnyak és az új kialakí­tású oldalburkolatok jóvoltából
  • Még dinamikusabb formaterv
  • Három új vonzó szí­nváltozat: Piros (Mars Red metallic), Fekete (Blackstorm metallic) és Kék (Lupine Blue metallic) / Fekete (Blackstorm metallic)

 

Motorok BMW K 1600 GT (2017)
BMW K 1600 GT – galéria

 

 

BMW R nineT Racer és R nineT Pure:


  • Erőteljes boxermotor 1170 köbcentiméter hengerűrtartalommal és 81 kW (110 LE) teljesí­tménnyel, illetve Euro 4 minősí­téssel
  • Modulrendszerű váz, amely tág teret nyit a customizing, vagyis a személyes í­zlés szerinti egyéni kialakí­tások előtt
  • Elöl 3,5 x 17″, hátul 5,5 x 17″ méretű ötküllős könnyűfém-öntvény keréktárcsa, opcióként drótküllős kerekek
  • Kettős tárcsafék elöl, 320 milliméter átmérőjű féktárcsákkal
  • Már alapkivitelben blokkolásgátló berendezés (ABS)
  • Gyári extrafelszerelésként Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC)
  • Kettő-az-egybe vezetésű, nemesacél kipufogórendszer (a Raceren polí­rozott, a Pure esetében szálcsiszolt felülettel)
  • Igényes részletek, mint például a natúr eloxált felületű, kovácsolt alumí­nium lábtartók és villahidak
  • R nineT Pure szürke (Catalano Grey) szí­nben, klasszikus puritán roadster karakterrel
  • R nineT Racer rövidre szabott félburkolattal, púpos üléssel, csutkakormánnyal és hátra helyezett lábtartókkal, a hetvenes évek sportmotorkerékpárjainak stí­lusában
  • R nineT Racer fehér (Lightwhite uni) szí­nvilággal, a BMW Motorsport korábbi szí­neit idéző dekorációval és alumí­niumezüstre fényezett vázzal

 

Motorok BMW R nineT Racer (2017)
BMW R nineT Racer – galéria

Motorok BMW R nineT Pure (2017)
BMW R nineT Pure – galéria