Be meri vállalni valaki a korszakváltást?

Nem tolakodnak a jelöltek leváltani a Pirellit – túl nagyot bukhatnak egy apró hibán.

Már beszámoltunk arról, hogy 2016-ban lezáródik a MotoGP Bridgestone korszaka, és a Michelin veszi át a gumibeszállí­tó szerepét. Hasonló váltás merült fel a Superbike VB-vel kapcsolatban is, a Dorna WSBK szervezete a FIM-mel egyetértésben pályázatot í­rt ki a gumigyártóknak a 2016-os évre – akik az ajánlatukat augusztus 25-ig adhatják le.

 

 

 

Úgy tudjuk, eddig egyetlen gyártó sem heveskedett a hatalomátvételért, emiatt könnyen meglehet, hogy továbbra is a Pirelli lesz a versenysorozat kizárólagos partnere. Az érdeklődés hiányára a legfőbb magyarázat a bizonytalan jövőben rejlik: a bárki veszi át a Superbike gumiszerződését, külön kell abroncsot fejlesztenie az EVO kategóriának – vagyis egészen új igényeknek kell megfelelniük.
Ez több veszélyt is hordoz magában. Ha elmaradnak az eredmények, egyértelműen mindenki az abroncsra próbálja kenni a kudarcot, és ekkor még nem is beszéltünk arról, mi történik, ha az új gumik  nem lesznek tökéletesek…