Bővül a szerkesztőségi tartósteszt-flotta!

Ma megérkezett Magyarországra a következő tartósteszt motorunk, egy Kawasaki J300.

Nem lesz könnyű dolga: 25 000 km-t hajtunk bele rohamléptekkel, majd az utolsó csavarig szétszedjük, és megvizsgáljuk, mennyit kopott ezen a jelentős távon – és az egész folyamatról rendszeresen beszámolunk olvasóinknak a Motorrevü hasábjain.

 

 

 

A mai napon érkezett meg a Kawasaki Magyarország telephelyére a tesztmotor, ahol a márkaszerviz szerelői elkezdték a beüzemelést. A motorok egy kalodában érkeznek meg, í­gy első lépésként kibontják a keretből, majd elkezdődik az összeszerelés. Tí­pustól függ, hogy ez mennyi idő, egy Kawasaki ZX6-ra például csak a tükröket kell feltenni, mí­g egy 1400GTR összerakása viszonylag sok idő.
A J300 az egyszerűbb esetek közé tartozik: mindössze az első kereket (és az ABS jeladóját), a tükröket és a plexit kell felszerelni, utána pedig jöhet az akkumulátor felsavazása – ebből kiderül, hogy fék- és hűtőfolyadékkal feltöltve érkeznek az új motorok.

 

 

 

Ekkor egyébként még nem menetkész, hiszen hátra van még egy alapos átnézés, a csavarok nyomatékértékének ellenőrzése (amit a Kawasaki szervizkönyve az ezres, hatezres és tizenkétezres szerviznél is előí­r), illetve a vezetékek, csövek és bilincsek kontrollja.

 

 

 

És még ezek után sem pattanhatunk a nyergébe, hiszen a forgalombahelyezés még hátra van, de ha azon is túlvagyunk, azonnal beszámolunk a motor első métereiről!