Azoknak, akik még nem temették el a kétüteműeket

Roland Sands füstölgő Yamahája

Az amerikai motorépí­tőnek egy évnyi munkájába került, hogy megalkossa a képgalériában látható RD400-ast. Elmondása alapján annak idején, mindössze 600 dollárért, napi árfolyamon átváltva nagyjából 170 000 forintért vásárolta a donort, amit olyan alaposan átalakí­tott, hogy az eredeti modellre jóformán rá se lehet ismerni.

 

A külsőt ért változtatások önmagukért beszélnek, de mellettük a kéthengeres léghűtéses sem maradt érintetlenül. A blokkot a legnagyobb Yamaha specialisták között számon tartott, Ed Erlenbach épí­tette újjá, aki nem mellesleg a leggyorsabb RD400-as tulajdonosának járó cí­m büszke birtokosa. Saját gépével 265 km/h-s sebességet ért el.

 

Motorok Roland Sands Yamaha RD400
Kattintson a galériáért!


Sajnos Sands 2 Stroke Attack névre keresztelt Yamahájának teljesí­tményét homály fedi. De az alapján, hogy átdolgozott hengerfejeket, Mikuni karburátorokat és kézzel készült, rezonátoros kipufogócsöveket kapott, arra következtetünk, hogy erőnek nincs hí­ján.

 

Az átépí­tett RD váza egy TZ250-esé, első felfüggesztésében pedig Öhlins teleszkópok dolgoznak, amiket magnézium kormánykiflik szorí­tanak. A hátsó keréknél szintén a svéd vállalattól származó egység, egy TTX rugóstag található, ami a TZ250-es banán lengővillájának mozgását kontrolálja. A nem hétköznapi jármű műszerfala az 500-as GP motorokat idézi, csak úgy mint a 17 colos felnik.

 

Összességében elmondható, hogy egy igazán különleges, kétütemű szörny született Sands garázsában. Megjelenésében és technikai szinvonalában is rendkí­vül ütőképesnek tűnik. Az ehhez hasonló munkák üde szí­nfoltjai a néha kissé ötlettelennek tűnő átalakí­tások sorában.