Az történt, amiről a férfiak álmodnak

Ön is játszadozott már a gondolattal, hogy a stresszes munkanap után motorépí­téssel nyugtassa idegeit?

Ugye az önök fejében is megvan az az idealisztikus kép, hogy munka után a garázs meghitt magányában nekilátnak motort épí­teni? A felmérések szerint minél inkább szellemi munkát végez valaki, annál inkább vágyik a kézzel fogható eredményt igérő feladatokra. Valószí­nűleg ez a lelki folyamat játszódhatott le a a francia ügyvédben, Julien Perier-ben is, amikor úgy döntött, hogy egy Honda SLR 650 átszabásába kezd.

 

 

“Az egész a garázsomban készült, munka után a szabadidőmben értem rá ezzel foglalkozni” – meséli – “remélem sokaknak tetszik, nyolc éves korom óta szeretnék egy saját kezemmel épí­tett motoron száguldani. Végre sikerült valóra váltanom.”

 

 

Az alapot egy 1997-es Honda SLR adta: a szép, léghűtéses blokk és az alacsony ár miatt esett rá a választás.

“A lelki szemeim előtt először a régies megjelenésű, scrambler stí­lusú kipufogó sejlett fel, aztán egy régi, horpadásokkal, karcolásokkal teli Honda tank és egy rövidre vágott hátsó segédváz. Az eredeti ülést szétszedtem és egy kárpitosra bí­ztam. Az eredménnyel elgedett vagyok” – folytatja a motor történetét – “az eredeti kerekeket (elöl 19, hátul 17 coll) megtartottam, kaptak egy szaténfekete eloxálást, majd Continental TKC80-as abroncsokat húztam rájuk.”

 

 

A következő lépés az elektronika átalakí­tása volt, minden egységet átköltöztetett az ülés alá, az akkumulátort pedig egy barna szí­j tartja a helyén. Előre egy kalsszikus körlámpa, hátra egy piros LED-ekből álló egység került. Indexek és sebességmérő a minimalizmus jegyében nem kapott helyet a motoron.

“Egy klasszikus külsejű K&N direktszűrő is felkerült a motorra, a karburátort ennek megfelelően át kellett fúvókázni” – fejezi be a motorépí­tőként is jól teljesí­tő ügyvéd.