Az MV Agusta körül ólálkodik a Mercedes

A német luxusautógyártók közti harc új fronton folytatódik: az Audival való rivalizálás meglepő üzletbe kényszerí­theti a Daimler AG-t.

Az MV Agusta körül pezseg az élet. Nem csak sorra jellentik be az új modelleket, és azoknak sorozatgyártásának egyre tolódó időpontjait, hanem a pénzügyi világ perzselő tekintete is az olasz motorgyártóra esett az elmúlt hetekben.
Nem titok, hogy az MV Agusta veszteségesen üzemel – bár hatalmas tőkével vágtak neki a legújabb korszakuknak, azt a modelldömbping és a versenysport elkezdte felélni, miközben bevételi oldalról rengeteg pénz hiányzik – a márka megkopott fénye és a foghí­jas kereskedői hálózat egyaránt okolható ezért. Ugyanakkor a világ egyik legendás gyártójáról van szó, aminek fennmaradását sokan közérdeknek tekintik.

 

 

 

A történetben egy másik szál, hogy a közelmúltban az Audi AG megszerezte a Ducati Holdingot, í­gy izgalmas, minőségi kidolgozású, és rendkí­vül sikeres olasz motormárkával tették teljessé a portfoliójukat. A történet pikantériája, hogy az Audi megjelenése előtt a Ducati egyik fő partnere a Mercedes tuningosztálya, az AMG volt.

A Mercedes viszont nem nyugszik bele a kudarcba, és a stuttgarti cég, ha meglehetősen óvatosan is, de új frontot nyit a nagy konkurens elleni harcban, mégpedig Olaszországban. Ennek az eszköze a pénzügyi gondok előtt álló MV Agusta.

Az MV számára két ú áll nyitva. Vagy a függetlenséget feladva nekitámaszkodni egy tőkeerős cégnek – mint ahogyan tették azt egyszer a Harley-Davidsonnal – vagy a tőzsdére vonulni. Ez utóbbira legkorábban 2016-ban kerül sor, akkor a cég 30%-ával kezdődhetne a kereskedés.

Az MV Agusta felkarolása kockázatos lépés lenne a Daimler AG számára, hiszen az elmúlt évtizedben több hasonló kí­sérletük súlyos veszteséggel is kudarccal zárult: ilyen volt a Chryslerrel való együttműködés vagy a Maybach feltámasztása, amit máig nem tudtak végleg elengedni. Ugyanakkor jelenleg ők a három nagy német autókonszern közül az egyetlen, akiknek nincs érdekeltsége a kétkerekűek világában, és ez súlyos presztí­zsveszteség forrása lehet a jövőben.

Az MV Agusta körül ólálkodik a Mercedes

A német luxusautógyártók közti harc új fronton folytatódik: az Audival való rivalizálás meglepő üzletbe kényszerí­theti a Daimler AG-t.

Az MV Agusta körül pezseg az élet. Nem csak sorra jellentik be az új

modelleket, és azoknak sorozatgyártásának egyre tolódó időpontjait,

hanem a pénzügyi világ perzselő tekintete is az olasz motorgyártóra

esett az elmúlt hetekben.
Nem titok, hogy az MV Agusta veszteségesen üzemel – bár hatalmas

tőkével vágtak neki a legújabb korszakuknak, azt a modelldömbping és

a versenysport elkezdte felélni, miközben bevételi oldalról rengeteg

pénz hiányzik – a márka megkopott fénye és a foghí­jas kereskedői

hálózat egyaránt okolható ezért. Ugyanakkor a világ egyik legendás

gyártójáról van szó, aminek fennmaradását sokan közérdeknek tekintik.

A történetben egy másik szál, hogy a közelmúltban az Audi AG

megszerezte a Ducati Holdingot, í­gy izgalmas, minőségi kidolgozású,

és rendkí­vül sikeres olasz motormárkával tették teljessé a

portfoliójukat. A történet pikantériája, hogy az Audi megjelenése

előtt a Ducati egyik fő partnere a Mercedes tuningosztálya, az AMG

volt.

A Mercedes viszont nem nyugszik bele a kudarcba, és a stuttgarti cég,

ha meglehetősen óvatosan is, de új frontot nyit a nagy konkurens

elleni harcban, mégpedig Olaszországban. Ennek az eszköze a pénzügyi

gondok előtt álló MV Agusta.

Az MV számára két ú áll nyitva. Vagy a függetlenséget feladva

nekitámaszkodni egy tőkeerős cégnek – mint ahogyan tették azt egyszer

a Harley-Davidsonnal – vagy a tőzsdére vonulni. Ez utóbbira

legkorábban 2016-ban kerül sor, akkor a cég 30%-ával kezdődhetne a

kereskedés.

Az MV Agusta felkarolása kockázatos lépés lenne a Daimler AG számára,

hiszen az elmúlt évtizedben több hasonló kí­sérletük súlyos

veszteséggel is kudarccal zárult: ilyen volt a Chryslerrel való

együttműködés vagy a Maybach feltámasztása, amit máig nem tudtak

végleg elengedni. Ugyanakkor jelenleg ők a három nagy német

autókonszern közül az egyetlen, akiknek nincs érdekeltsége a

kétkerekűek világában, és ez súlyos presztí­zsveszteség forrása lehet

a jövőben.