Az E10-es benzint nem minden motor kedvelheti? Honda tí­pusokkal frissí­tve!

A 2020. januárjától érkező változás lényege, hogy 6,4-ről 8,2 százalékra nő a biológiai eredetű összetevők aránya az üzemanyagban.

Az EU célja fokozatosan csökkenteni a nem megújuló energiaforrásból, tehát kőolajból előállí­tott üzemanyagok felhasználását. Jelenleg is van egyébként etanol az üzemanyagban, a kúoszlopon a 95-ös benzin esetében erre utalnak is a következő kiegészí­tő jelölések: E5 és E10.

 

E5 : benzin, amelynek alkoholtartalma 5% etanol

E10 : benzin 10%-os etanolos alkohol tartalmú

A 2020. januárjától érkező változás lényege, hogy 6,4-ről 8,2 százalékra nő a biológiai eredetű összetevők aránya az üzemanyagban. Fontos megemlí­teni, hogy az E10 a 95-ös oktánszámú üzemanyagokra vonatkozik, a drágább prémium benzin tí­pusokat nem érinti. A magasabb bioetanol-tartalomra való váltás már több európai uniós országban megtörtént, és a tapasztalatok szerint nem okozott műszaki problémát.

 

Az alábbi linken az ACEM által kiadott motorok listája látható, itt lehet tájékozódni, hogy a Te géped „szereti-e” az E10-es üzemanyagot. A hazai importőrök megkeresésünkre eddig még nem reagáltak, amint van bővebb információnk megosztjuk.


Update 2019.11.18

 

A Hondától kaptunk egy listát, ezekbe a motorokba nyugodtan lehet tölteni ilyen E10-es üzemanyagot. Az adatok egy 2010-es dokumentum adatait tartalmazzák, a frissí­tett lista folyamatban van.