Az év legdurvább esései

A MotoGP három kategóriájában összesen 863 esés történt idén. Durva, ugye?

Bár a statisztikák általában nélkülözik az izgalmat, azért némelyik tényleg érdekes információkat tartalmaz, mint például az alábbi, melyből kiderül a 2013-as GP versenyszezonban bekövetkezett bukások száma, illetve, hogy kik szenvedték el a legtöbbet, legkevesebbet.

A MotoGP, Moto2 és Moto3 2013-as eseményein összesen 863 esés történt. A koronát újra a Moto2 kapja, hiszen 344 történt 17 hét alatt, mí­g a Moto3 jött be második helyre 314 balesettel, igaz, meg kell jegyezni, hogy a résztvevők száma ezekben nagyobb, mint a csúcskategóriában, í­gy  esélyesebb a baj bekövetkezte. A MotoGP 205-öse 11,4 balesetet jelent futamonként, és az is megállapí­tható, hogy ez az szám évek óta folyamatosan nő.

Bár elsőre az időjárási körülményeket okolnák a legtöbben, nem mindig az a ludas, 2013 legnagyobb bukásparádéja például Le Mans-ban történt száraz aszfalton összesen 68 balesettel a három kategóriában. Soknak tűnik, de szinte eltörpül a 2012-es 93-hoz vagy a 2009-es 96-hoz képest. Ha már Le Mans, ez a pálya is számos „elátkozott” kanyarral rendelkezik, pl. a 3-as és a 7-es, de a barcelonai 10-ese viszi a prí­met 28 balesettel mindössze egy versenyhétvége alatt.

Laguna Secát kerülik el leginkább a szerencsétlen események, hiszen csupán 11 történt, igaz, csak MotoGP-futamot tartanak ott, ezt követik a katari Losail éjszakai versenyei, a harmadik leginkább balesetmentes pálya pedig az indianapolisi 37-tel.

Marc Marquez, Pol Espargaro és Maverick Vinales ebben a szezonban nyert bajnokságot, de a bukások bajnoka is megvan: a Moto3-as Eric Granado 19-szer esett, mí­g a Moto2-es újonc Rafid Topan Sucipto 26-szor. Yonny Hernandez a MotoGP rekordere 20-szal, mögötte Marc Marquez 15-tel, Cal Crutchlow 14-gyel a harmadik. Colin Edwards és a Ducati Andrea Doviziosója mellett a legkevesebbet bukó pilóták egyike Jorge Lorenzo 3-mal, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezek során kétszer is eltörte a kulcscsontját. Érdekesség, hogy mí­g Rossi 2011-ben 12-szer is bukott, 2013-ban a Yamahával csak négyszer.

 

És akkor levezetésnek nézzünk meg pár igazán Darwin-dí­j esélyes borulást: