Az Év Motorjai 2009

Két évvel ezelőtt két márka diadalmaskodott az Év motorjai közönségszavazáson. 2008-ban már jóval kiegyenlí­tettebb volt a márkák, tí­pusok között zajló verseny. A 2009-es szavazáson a tavalyihoz nagyon hasonló eredmény született.

Bár akadtak izgalmas fejlesztések erre az évre is, az Év motorjai 2009 szavazáson az elmúlt évhez nagyon hasonló eredmények születtek, és volt egy-két nagy bukás is.

A túra/sporttúra kategória meglepetése, hogy a tavalyi harmadik helyezett, a Honda örökifjú modellje, a Pan European feljött az első helyre, letaszí­tva trónjáról a Kawasaki zászlóshajóját, az 1400 GTR-t, amely a harmadik helyre kényszerült. A második helyre a győztestől 1,5 %-kal lemaradva a BMW R 1200 RT zárkózott fel, holott tavaly az első öt helyezett között sem találtuk.


 1.Honda Pan European

 2. BMW R 1200 RT

 3. Kawasaki 1400 GTR

 4. Yamaha FJR1300

 5. BMW K 1300 GT

13,6

12,1

11,5

10,1

7,6

A sportmotorok öldöklő küzdelmében biztosan őrzi pozí­cióját a tavalyi győztes, a legexkluzí­vabb olasz tí­pus, a Ducati Desmosedici RR. Tőle mindössze 0,7 %-kal maradt le a Honda CBR 1000 RR Fireblade ABS – az első blokkolásgátló rendszerrel szerelt sportmotor -, kiszorí­tva még az első ötből is a tavalyi második helyezett Suzuki GSX-R 1000-est. A harmadik helyet 1,9 %-kal lemaradva az Aprilia újdonsága, az RSV4 Factory foglalta el.


 1.Ducati Desmosedici



 2. Honda CBR1000RR C-ABS

 3. Aprilia RSV4 Factory

 4. Yamaha YZF-R1

 5. Ducati 1198/S

12,8

12,1

8,2

7,7

6,6

A chopper-cruiser kategóriában nem történt jelentős változás. A Harley-Davidson szinte természetesnek vehető módon őrzi, sőt megszilárdí­totta első helyét, a változás csupán annyi, hogy a tavalyi „normál” V-Rodot idén annak optikailag szögletessé izmosí­tott változata, a V-Rod Muscle váltotta fel. A dobogó második és harmadik fokán sem történt változás, a Suzuki M 1800 R2 és a Triumph Rocket III Classic is szilárdan megvetette lábait pozí­ciójában.


 1. Harley-Davidson V-Rod Muscle

 2. Suzuki Intruder M1800R2

 3. Triumph Rocket III Classic

 4. Moto Guzzi Belaggio

 5. Harley-Davidson Dyna Fat Bob

16,3



13

8,2

5,9

5,5

A meglehetősen vegyes tí­pusú motorokat tömörí­tő enduró kategóriában alaposan fejre állt a tavalyi sorrend. Első helyre a bajorok aduásza, a BMW R 1200 GS érkezett a tavalyi ötödik helyről, második a Honda örök darabja, a Varadero, egy helyezéssel előbbre kerülve előző évi harmadik helyezésénél. Az idei év bronzérmese a már sok éve bizonyí­tó, kiegyensúlyozott teljesí­tményt nyújtó Suzuki DL 650 V-Strom lett. A nem éppen mai modell mindössze egyetlen helyezést veszí­tett korábbi pozí­ciójához képest.


 1.BMW R 1200 GS/Adv

 2. Honda Varadero

 3. Suzuki V-Strom 650

 4. Ducati Hypermotard 1100/S

 5. KTM 990 Supermoto 

10,4



9,7

9,4

7,9

6,8

Az allrounderek mezőnyében úgy látszik, a Suzuki Hayabusa kikezdhetetlen tekintélynek örvend, ezt bizonyí­tja, hogy magabiztosan őrzi az első helyét. A dobogó második és harmadik fokán is ugyanazok a gépek állnak: a Honda VFR és a Kawasaki ZZR 1400. A tavalyi negyedik helyen lévő Kawasaki Ninja 250 R helyére négyszer akkora motor, a Honda CBF1000 lépett.


 1.Suzuki Hayabusa


 2. Honda VFR

 3. Kawasaki ZZR1400

 4. Honda CBF1000

 5. Yamaha FZ1 Fazer

15,9

13,3

6,0

5,8

5,7

A hazánkban legnépszerűbb kategóriában, a nakedek mezőnyében a Honda CB1000R-nek nem volt aggódnia valója, csak megszorí­tani tudta a Yamaha kultbike-ja, az alaposan áttervezett VMax, amely negyedik helyre szorí­totta a tavalyi második Suzuki B-Kinget. Harmadik helyen ismét egy klasszikus naked, a Honda CB1300 végzett.


 1. Honda CB1000R


 2. Yamaha VMax

 3. Honda CB1300

 4. Suzuki B-King

 5. Honda Hornet 600

8,7

8,2

7,6

6,0

5,6

Az utánpótlást biztosí­tó nyolcadliteresek versenyében sem történt változás az első három helyen. Az Aprilia RS 125 Replica helyezése kikezdhetetlen, toronymagasan vezet még az ezüstérmes Yamaha YZF-R 125 előtt is. A Honda Varadero 125-ös viszont meglehetősen felzárkózott a második helyezettre. A Honda CBR 125-öst egy helyezéssel hátrébb szorí­totta a Suzuki újdonsága, a DR 125 SM.

 


 1. Aprilia RS 125 Replica

 2. Yamaha YZF-R125

 3. Honda Varadero 125

 4. Suzuki DR125SM

 5. Honda CBR125R

19,2

11,6

11,1

9,4

5,6

A hazai piac nagy részét kitevő robogók mezőnyének élén helycserés támadással a Yamaha T-Max vette át a Suzuki Burgman 650 Executive pozí­cióját, a Gilera gigarobogója, a GP 800 pedig a Vespa immáron 300-asra erősí­tett GTS-ét lökte egy helyezéssel hátrébb.


 1. Yamaha T-Max

 2. Suzuki Burgman Executive

 3. Gilera GP 800

 4. Vespa GTS 300 Super

 5. Piaggio Beverly Cruiser

17,6

12,9

9,5

7,9

5,5