Az 1000-es sportmotorok új kihí­vója

Hivatalosan bemutatkozott az MV Agusta F4 RC

Az MV Agusta igen hosszú várakozást követően, végre lerántotta a leplet az F4 RC-ről. A mindössze 250 példányban készülő modell a Superbike bajnokságban induló versenygép utcai változatának tekinthető. A készí­tők igyekeztek mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehető legütőképesebb legyen. Sikerült is elérni, hogy nyitott kipufogóval 212 lóerőt teljesí­tsen (az utcai dobbal „csak” 202,5 lóerő nyerhető ki a sornégyes blokkból) az 1000-es kategória új kihí­vója.

 

 

Azonban a 36 000 eurós vételárért cserébe nemcsak óriási teljesí­tményt, hanem alacsonyabb önsúlyt is kapnak a vásárlók. Az MV Agusta mérnökei szénszál-erősí­tésű műanyag, titánium és alumí­nium felhasználásával 15 kg-ot tudtak faragni a szóban forgó gép tömegéből (mindössze 175 kg). A súlycsökkentéshez az akkumulátor cseréje is hozzájárult. Az Öhlins futóműelemekkel és Brembo fékekkel ellátott sportmotor megjelenése is önmagáért beszél. Az AMG felirat a negyedrészben tulajdonos Mercedes-AMG-re, a 37-es szám pedig az eddig megszerzett világbajnoki cí­mekre emlékeztet.