Újra versenypályán az MZ!

2009-ben úgy tűnt, végleg lezárult egy korszak, azonban idén feltámadni látszik a versenysorozat. Ennek kapcsán Iván írpáddal, az MZ Kupa atyjával beszélgettünk.

2009 elején úgy tűnt, végleg vége a versenysorozatnak. Mi volt ennek az oka?

Sajnos az anyagi lehetőségünk nagyon lecsökkent, í­gy nem tudtunk volna alacsony nevezési dí­j mellett a versenyeket megrendezni. Valószí­nű, hogy ez kevés nevezővel járt volna, í­gy az MZ Kupa izgalma, és fordulatokban gazdag szí­nvonala nagyon lecsökkent volna.

Mi változott meg idén?

Talán az, hogy sokan érdeklődtek, hogy miért nincs MZ verseny, mert szeretnének újra indulni. Más kategóriákból is érdeklődtek, ezáltal a támogatók úgy gondolják, hogy van még lehetőség ebben a szakágban, és szeretnének hozzájárulni, hogy újra legyen MZ Kupa a veterán versenyek mellett. Szerintem a gazdasági válság is egy kicsit nekünk dolgozik, hisz most sokan nem tehetik meg, hogy drágább kategóriákban menjenek, és az MZ versenysorozatot választják inkább. Ha lehet, megemlí­teném a fő támogatóinkat: MAMI Motorkerékpár-szerelő Szakközép Iskola, Bluescorpion Club és természetesen a társ klubunk, az MZ Club Hungary.


A MZ Kupa honlapján (www.mzracing.hu) több helyen az olvasható, hogy a pályamotorozás egyik legolcsóbb formája ez. Meg tudnád saccolni egy teljes szezon költségvetését?

Egy MZ Kupára felkészí­tet motor ára körülbelül 150 000-200 000 Ft között mozog. Az éves szezon, nevezésekkel és a motor versenyszinten tartásával, olyan 150 000 Ft körül van.

Kiket vártok a versenyekre?

Természetesen minden motorost, aki szereti a küzdelmes motorversenyzést. Köztudott, hogy itt van az egyik leglátványosabb harc a helyezésekért. Persze szí­vesen látunk kezdő motorosokat is, akik itt szeretnének nem nagy költséggel tapasztalatot szerezni, hogy a nemzetközi porondon is majd helyt tudjanak állni. Sok neves gyorsasági magyar és nemzetközi bajnok kezdte MZ versenyzéssel a pályafutását És nem utolsó sorban azokat is várjuk, akik csak hobbi szinten szeretnék magukat kipróbálni. Természetesen a kupákon kí­vül még más dí­jak is lesznek, ezek listája a jövő héten már kint lesznek a honlapon.

Hány versenyzőre számí­totok?

Mivel újra kezdtük a kupasorozatot, a régebbi indulók egy része már megvált a motorjától, és ráadásul újra kell szervezni mindent. 30-40 nevezőre számí­tok. Persze nem mindenki tud az összes versenyen részt venni, í­gy futamonként, egyelőre körülbelül 20-25 versenyző lesz jelen. De remélem, hogy ez bővülni fog, mint ahogy régebben is ez volt a tendencia.


Az MZ Kupa arról hí­res, hogy közel gyári motorokkal lehet csak indulni. Van, amin mégis lehet változtatni?

Akár egy utca motorral is rajthoz lehet állni. Persze ha leszereljük, ami nem szükséges a motoron, azzal kis súlytól is megszabadulunk, és bukásnál is kevesebb alkatrész sérül. A motor teljesí­tményét tilos növelni, csak a kuplung könnyí­tése megengedett. Akit jobban érdekel, az a honlapon elolvashatja a pontos műszaki kií­rást.

Hány futamot terveztek 2010-ben, és hol zajlanak majd ezek?

Öt futamot tervezünk, ebből három épí­tet pálya: Kecskemét, Kakucs és Gyöngyös. Városi versenyek Bábolnán és Balassagyarmaton lesznek. Körvonalazódik egy hatodik helyszí­n is Balmazújvárosban. A dátumok a honlapon olvashatóak.

Kedves Olvasó, indulna az MZ Kupán?