2009-ben úgy tűnt, végleg lezárult egy korszak, azonban idén feltámadni látszik a versenysorozat. Ennek kapcsán Iván írpáddal, az MZ Kupa atyjával beszélgettünk.
2009 elején úgy tűnt, végleg vége a versenysorozatnak. Mi volt ennek az oka?
Sajnos az anyagi lehetőségünk nagyon lecsökkent, így nem tudtunk volna alacsony nevezési díj mellett a versenyeket megrendezni. Valószínű, hogy ez kevés nevezővel járt volna, így az MZ Kupa izgalma, és fordulatokban gazdag színvonala nagyon lecsökkent volna.
Mi változott meg idén?
Talán az, hogy sokan érdeklődtek, hogy miért nincs MZ verseny, mert szeretnének újra indulni. Más kategóriákból is érdeklődtek, ezáltal a támogatók úgy gondolják, hogy van még lehetőség ebben a szakágban, és szeretnének hozzájárulni, hogy újra legyen MZ Kupa a veterán versenyek mellett. Szerintem a gazdasági válság is egy kicsit nekünk dolgozik, hisz most sokan nem tehetik meg, hogy drágább kategóriákban menjenek, és az MZ versenysorozatot választják inkább. Ha lehet, megemlíteném a fő támogatóinkat: MAMI Motorkerékpár-szerelő Szakközép Iskola, Bluescorpion Club és természetesen a társ klubunk, az MZ Club Hungary.

A MZ Kupa honlapján (www.mzracing.hu) több helyen az olvasható, hogy a pályamotorozás egyik legolcsóbb formája ez. Meg tudnád saccolni egy teljes szezon költségvetését?
Egy MZ Kupára felkészítet motor ára körülbelül 150 000-200 000 Ft között mozog. Az éves szezon, nevezésekkel és a motor versenyszinten tartásával, olyan 150 000 Ft körül van.
Kiket vártok a versenyekre?
Természetesen minden motorost, aki szereti a küzdelmes motorversenyzést. Köztudott, hogy itt van az egyik leglátványosabb harc a helyezésekért. Persze szívesen látunk kezdő motorosokat is, akik itt szeretnének nem nagy költséggel tapasztalatot szerezni, hogy a nemzetközi porondon is majd helyt tudjanak állni. Sok neves gyorsasági magyar és nemzetközi bajnok kezdte MZ versenyzéssel a pályafutását És nem utolsó sorban azokat is várjuk, akik csak hobbi szinten szeretnék magukat kipróbálni. Természetesen a kupákon kívül még más díjak is lesznek, ezek listája a jövő héten már kint lesznek a honlapon.
Hány versenyzőre számítotok?
Mivel újra kezdtük a kupasorozatot, a régebbi indulók egy része már megvált a motorjától, és ráadásul újra kell szervezni mindent. 30-40 nevezőre számítok. Persze nem mindenki tud az összes versenyen részt venni, így futamonként, egyelőre körülbelül 20-25 versenyző lesz jelen. De remélem, hogy ez bővülni fog, mint ahogy régebben is ez volt a tendencia.

Az MZ Kupa arról híres, hogy közel gyári motorokkal lehet csak indulni. Van, amin mégis lehet változtatni?
Akár egy utca motorral is rajthoz lehet állni. Persze ha leszereljük, ami nem szükséges a motoron, azzal kis súlytól is megszabadulunk, és bukásnál is kevesebb alkatrész sérül. A motor teljesítményét tilos növelni, csak a kuplung könnyítése megengedett. Akit jobban érdekel, az a honlapon elolvashatja a pontos műszaki kiírást.
Hány futamot terveztek 2010-ben, és hol zajlanak majd ezek?
Öt futamot tervezünk, ebből három építet pálya: Kecskemét, Kakucs és Gyöngyös. Városi versenyek Bábolnán és Balassagyarmaton lesznek. Körvonalazódik egy hatodik helyszín is Balmazújvárosban. A dátumok a honlapon olvashatóak.
Kedves Olvasó, indulna az MZ Kupán?