Újabb fordulatot vett az EBR története

Sokadik aukciós dátum lett kitűzve

Azok számára, akik esetleg kevésbé tartották rajta az ujjukat az események ütőerén, röviden összefoglaljuk, hogy az Erik Buell Racing 2009-es alapí­tását követően idén áprilisban csődbement. Ez főleg azért volt meglepő, mert a vállalat mellett állt India egyik legnagyobb gyártója a Hero MotoCorp és folyamatos volt a fejlesztés, a terjeszkedés – már Európát is célba vették.

 

A roló lehúzása előtt épp a 160 lóerős ellenfeleknek (BMW S 1000 XR, KTM 1290 Super Adventure és Ducati Multistrada) figyiszt mutató túraenduró érkezése kezdett körvonalazódni. A korábbi stratégiából kiindulva ugyanis arra számí­thattunk, hogy a vállalat világjárójában ugyanaz a 185 lóerős blokk dolgozik majd, mint a sportmotorjában (1190 RX) és a nakedbikejában (1190 SX).

 

 

Nos, a történet novemberben azzal folytatódott, hogy egy bizonyos Atlantic Metals Groupnak nem sikerült előteremteni az EBR maradékáért ajánlott 2,25 millió dollárt. így tehát meghiúsult az értékesí­tés. Ezt követően újabb aukciós időpontot tűztek december 10-re, ahol ismét nem jött össze az üzlet. A győztes licitet ugyanis megtámadták. így hát most jöhet a mégújabb időpont, ami az év vége miatt már csak 2016-ban lehetséges. A következő forduló január 14-re időzí­tik.

 

Egyes vélemények szerint nem kizárt, hogy az EBR-t végül a Polaris veszi meg. Ezzel vásárolna az amerikai konszern egy igazán sportos márkát a mostani kí­nálatához.