Új Triumph Daytona 675 és 675R

A Triumph Daytona 675 felkavarta a szupersportmotorok állóvizét, mikor 2006-ban megjelent. Debütálása óta mindig az összehasonlí­tó tesztek élén végzett.

Most megérkezett a 2013-as Triumph Daytona 675 és 675R, teljesen új blokkal, vázzal, idomokkal. Az eredmény egy másfél kilóval könnyebb, de erősebb és mozgékonyabb háromhengeres gép, ami nem csak a versenypályán gyorsabb elődjénél, de állí­tólag közúon is kellemesebb vezetni.

 

Az új Daytona szí­ve az új erőforrása, ami nagyobb teljesí­tményt és egy kicsit új karaktert í­gér. A furat szélesebb, a löket rövidebb lett, teljesí­tménye 126 LE 12600-as fordulatszámnál, de egészen 14400-ig pörgethető, forgatónyomatéka 75 Nm. Az asszisztens funkcióval ellátott csúszókuplung hivatott a hátsó kerék blokkolását megakadályozni, ezt segí­ti a motormenedzsment, ami a pillangószelep nyitásával csökkenti a motorfékezést.

Triumph Daytona 675 2013


A kipufogó a hátsó ülés helyett a blokk alá került, ez is elősegí­ti a jobb súlyelosztást. Minél inkább központosí­tott súllyal igyekeznek a Daytona mérnökei elérni a legjobb kezelhetőséget még magas sebességnél is.

Az ergonómia kismértékben változott, az ülésmagasság 10 mm-t csökkent, de kormány-ülés-lábtartó háromszög továbbra is könnyű irányí­tást biztosí­t a versenypályán, még termetes pilótáknak is.

Triumph Daytone 675R 2013


A Daytona R külseje még sportosabb, és néhány extrával ellátva teljesí­tménye is nagyobb. Öhlins futómű, TTX hátsó lengéscsillapí­tó és NIX30 fordí­tott teleszkópvillák gondoskodnak a folyamatos visszajelzésről. A legújabb és legkönnyebb Brembo monoblock féknyergek pedig a határozott fékezésről, a vezető stí­lusa szerint állí­tható ABS pedig szériatartozék.