Új szabályok és csökkenő költségek a Superbike-ban

A FIM sajtónyilatkozatban hozta nyilvánosságra a Superbike világbajnokság 2014-től esedékes új szabályait, melyeket a költségcsökkentés igényével alkottak meg a Dornával és a Gyártók Szövetségével (MSMA) karöltve.

A változások értelmében ezentúl nyolc blokkban maximalizálják a szezononként és versenyzőnként elhasználható motorok számát, valamint a váltóáttételek mennyisége, a fékek és felfüggesztések ára is limitálva lesz.

 

 

A változások második pontja a gyári és nem gyári csapatok közti különbségek csökkentése érdekében született, hogy megfelelő számú versenyképes motor álljon mindig a rajtrácson. A mezőnyben induló gyártóknak a következő három szezonra fix áron kell biztosí­taniuk a gyári motorral teljesen megegyező csomagot, és a csomaggal a motor mellett meghatározott fejlesztések is járnak majd a privát csapatoknak.

A közlemény harmadik pontja szerint jövőre bevezetésre kerül egy új, EVO nevű géposztály, melynek versenyzőire kettős mérce vonatkozik majd: mí­g a váz, a felfüggesztés és a fék a Superbike specifikáció előí­rásait követi, az EVO gépeknek az elektronika és erőforrás tekintetében a Superstock szabályzatnak kell megfelelniük.

A fenti szabályváltozások részletezését augusztus 26-ra í­géri a FIM.