Az R 1200 RT legújabb változatával a BMW új hajtásrendszer és még karakteresebb stílus révén igazolja kvalitásait a túrázás és a dinamikus motorozás egyesítése terén.
Az új erőforrás a BMW R 1200 GS boxermotorjára épül, teljesítménye 7750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE), 125 newtonméteres forgatónyomatéki maximumát 6500-as percenkénti fordulatnál éri el.
Az R 1200 RT főtengelye illetve generátora egyaránt megnövelt kiegyenlítő-tömeggel készül, ami a még kulturáltabb járásban és komfortban mutatkozik meg. A fokozott kényelmi igények jegyében alkalmazták a tervezők a fordulatszámot mérséklő hosszabb végáttételt is.
Az egyéni igények optimális kiszolgálása érdekében az új R 1200 RT alapkivitelében két üzemmódot kínál, s szériafelszereltségében az automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is szerepel. A „Rain” és „Road”menetprogramok segítségével az R 1200 RT teljesítmény- és forgatónyomatéki karakterisztikája szinte mindenkor a pillanatnyi úviszonyokhoz igazítható. Az extraként kínált „Pro” menetprogram a „Dynamic” üzemmóddal és emelkedő-asszisztens funkcióval (Hill Start Control) bővíti a felszereltséget. „Dynamic” móduszban az R 1200 RT sportos oldala fedezhető fel, a Hill Start Control pedig emelkedőn segíti a motorkerékpár megtartását, illetve az elindulást.
Világújdonság a sorozatgyártású motorkerékpárok körében a gyári extrafelszerelésként kínált BMW „Pro” váltó-asszisztens. E technika a mindennapos használat terhelési és fordulatszám-tartományain a tengelykapcsoló működtetése és a fojtószelepek állítása nélkül teszi lehetővé a fokozatváltást, még kényelmesebb és dinamikusabb közlekedést kínálva.
Az új R 1200 RT pontosabb iránytartásáról új fejlesztésű főváz gondoskodik. Az extrafelszerelésként rendelhető félaktív BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) futóművével az új R 1200 RT a biztonság, a dinamikus menetteljesítmények és a kényelem egészen új dimenzióit tárja fel. E rendszer a pillanatnyi menethelyzet, illetve manőver szerint illeszti a csillapítás mértékét az adott körülményekhez.
A vezető és az utas üléskényelme, ergonómiája szintén fejlődött. A kormány-ülésfelület-lábtartó ergonómiai háromszöge a talaj kényelmesebb elérhetősége érdekében 20 milliméterrel lejjebb került, ami elsősorban az alacsonyabb termetű vezetők és utasok számára előnyös a lassú manőverek, valamint a fel- és leszállás során. A mindig is a BMW RT jellemző erényei között szereplő hosszú távú kényelem, illetve kiváló szél- és esővédelem a továbbfejlesztett első szélvédővel még hatékonyabbá vált. A fényszórók kialakítása a BMW Motorrad K 1600 modelljeinek koncepcióján alapul, kimondottan dinamikus megjelenéssel ruházva fel az új R 1200 RT-t. A biztonság terén kínál jelentős pluszt a gyári extrafelszerelésként rendelhető nappali menetfény.
A műszeregység szintén teljes egészében új fejlesztés. A még szélesebb körű információszolgáltatás érdekében az új R 1200 RT nagyméretű, 5,7 colos színes TFT-kijelzővel készül, amelyen például a szériafelszereltséghez tartozó BMW Motorrad „Pro” fedélzeti számítógép adatai is megjeleníthetők. A képernyőt egy-egy analóg sebesség- és fordulatszámmérő egészíti ki. A hosszú túrák magas színvonalú kényelmét szolgálja a gyári extrafelszerelésként kínált audio-rendszer, amelynek innovatív kezelésére a Multi-Controller áll rendelkezésre.
Dinamika, igényesség és kényelem – három új színösszeállítás hangsúlyozza ki még jobban az új BMW R 1200 RT ezen erényeit. A kvarckék (Quartz blue metallic) és a matt szürke (Callisto grey metallic matt) a sötét pala metál kontrasztárnyalattal együtt jelenik meg, míg az ébenfa metál (Ebony metallic) fényezéssel a matt Monolit metál alkot ízléses együttest.
Az új BMW R 1200 RT regisztrációs adóval növelt, bruttó ára 5 428 000 Ft.