ALPENMASTERS: Finálé

Hét teljesen eltérő motorkerékpár adott egymásnak randevút a Großglockneren, a cél egyértelmű: végre letaszítani a trónról a BMW R 1250 GS-t. Vajon sikerülhet? Az esélyek még soha nem voltak ennél jobbak. De ennél nehezebb dolguk sem volt még a résztvevőknek.

A tesztben szereplő motorok:

BMW R 1250 GS

BMW S 1000 R

DUCATI Monster+

DUCATI Multistrada V4 S

ENERGICA Eva Ribelle RS

TRIUMPH Tiger 900 Rally Pro

TRIUMPH Trident 660

YAMAHA Tracer 9 GT

A fegyverek megválasztása a Großglockner Hochalpenstraßén zajló verseny során döntő fontosságú. Annál is inkább, mivel a kimondottan széles mezőnyben ennyire sokféle, eltérő lökettérfogatú motorkerékpárt találunk. Mint ahogy minden évben az AlpenMasters fináléjában. A selejtezők során még más volt a helyzet. Ott a motoroknak a párbajokban még egy közvetlen konkurens modell volt az ellenfelük, hasonló eszköztárral bíró motorok küzdöttek a továbbjutásért a hétfős fináléba (a nyolcadik motor a címvédő BMW R 1250 GS).

Egy példa: a verseny történetében először meghirdetett elektromos motorok versenyében az Energica Eva Ribelle RS (milyen finom név egy ilyen erőtől duzzadó motorhoz!) és a Harley-Davidson LiveWire indult. Fegyverként mindketten a nyomatékot választották. A 274 kilogrammot nyomó Energica mármár bizarrnak mondható 215 newtonmétere állt ki a 20 kilóval könnyebb Harley–Davidson szintén nem gyenge 116 newtonmétere ellen. Természetesen ezt állásból tudják, és olyan lendülettel mutatják be, mintha hegyeket kellene eltolniuk a helyükről. A párbaj az Eva Ribelle javára dőlt el. Képében egy olyan elektromos motor nyert, amely akkora nyomatékot ad le, hogy a hegyvidék összes meredek emelkedője és szintkülönbsége marginális kérdéssé válik.

De aztán az történik, mint az életben mindig. Valamikor a guruló gőzkalapács számára is eljön az igazság pillanata. Hiszen még a széles, elsőrangú aszfalttal borított és lendületesen motorozható Großglockner Hochalpenstraße sem létezhet kanyarok nélkül. Helyenként kimondottan szűk kanyarok nélkül. És legkésőbb az első ilyennél vége az elektromos csodának. A 274 kilogrammos élősúllyal gyakorlatilag egy helyben állva kellene bekanyarodni: ez a motorozás magasiskolája.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/01 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.