Alpenmasters 2019 – Finálé

Európa voksol – nemcsak a politikában, hanem a Motorradnál is. Egy nagy különbséggel: az AlpenMastersen csak azt választhatják meg, aki megérdemelten be is jutott a versenyre. Idén is öt, teljesen eltérő motorkerékpár lép az európai szaksajtó képviselői elé.

Elképzelhetetlennek tartjuk, hogy egy versenyen a politikához hasonló viszonyok érvényesüljenek, igaz? Vajon mit jelentene ez? Tételezzük fel, hogy öt izgalmas jelölttel indulnánk neki az AlpenMasters cí­mnek a Dolomitokban. Jól nekikészülnénk, sebesre ülnénk a fenekünket, tesztelnénk, mérnénk, fényképeznénk napkeltétől napnyugtáig. Végül hosszúra nyúlt viták után megkoronáznánk az alpesi győztest. És aztán? Úgy gondolnánk, készen vagyunk, elégedetten hátradőlnénk, és jól megérdemelt sörünket kortyolgatnánk. Fityiszt! A messzi távolban, egy csendes szobácskában találkoznának a főszerkesztők, hogy egyetértésre jussanak a győztes személyében. Esetleg ráadásul olyasvalakire esne a választás, aki még sosem látott közelről alpesi hegyeket, nemhogy a selejtezőkön részt vett volna: „a 2019-es alpesi király nem más, mint a Boss Hoss!“ Valahogy í­gy döntenének. Hogy miért? Mert megtehetik. Pont.

Persze Önök most nevetnek ezen. Ne féljenek, ez jogukban áll. Hiszen természetesen az AlpenMastersen nem í­gy zajlanak a dolgok. Aki itt ringbe száll a győzelemért, az a selejtezők során már bizonyí­totta, hogy ide való. És most a fináléban olyan ellenfelekkel találkozik, akik korábban éppúgy bizonyí­tottak a hegyi utakon.

ílljunk csak meg, egy szempontból mégiscsak ugyanaz történik a Motorradnál, mint a nagypolitikában. Ha a végső győzelemről van szó, akkor a múlt nem számí­t. Csak az itt és most lényeges, a személyes fellépés, mostantól a választás kizárásos alapon történik. Egyszerű többség dönt arról, ki marad versenyben. Ilyenkor jó érvekre van szükség. Az Aprilia Shiver 900 például az első méterektől kezdve a minimalizmusról prédikál. Felszereltsége a konkurensekkel ellentétben szinte spártai, üzenete pedig egyértelmű: a kevesebb több. Amit kecses textiltáskáival, apró szélvédőjével, valamint messze legolcsóbb árával (3 477 264 Ft középtámasszal, koffertartóval, szélvédővel) rendkí­vül meggyőzően testesí­t meg. Ezért az összegért még egy fél BMW-t sem kapnánk, legyen az GS vagy RT. Ráadásul a Shiver természetesen maga tudja a legjobban, hol vannak a határai. Nem tagadhatja le, hogy a lemondás áldozatokkal is járhat. Legkésőbb akkor mindenképpen feladja, ha utast is szeretnénk magunkkal vinni. Kérdés, hogy odáig sikerül-e fürgeségével és közvetlenségével meggyőznie pilótáit, vagy végül mégis csak a tesztelők kényelme lesz az, ami eldönti a dolgot? Meg is fordí­thatjuk a kérdést: egy olyan óriás motorkerékpár, mint a BMW R 1250 RT, vajon el tudja-e leplezni tömegét és méreteit, vagy végül a puszta tömege lesz a végzete? Nem tudni. A meglepetések a 2019-es AlpenMastersen sem maradnak el.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.