ALPENMASTERS 2. RÉSZ

A Motorrad által megrendezett 2021-es AlpenMasters az osztrák Alpok legmagasabb csúcsa, a 3798 méteres Großglockner körül zajlik. Az előző számunkban olvasható első három párbaj után a második részben négy további motorpáros mérkőzik meg egymással a döntőbe jutásért. Az aréna: a lenyűgöző Großglockner Hochalpenstraße.

Ebben a részben:

POWER NAKEDEK BMW S 1000 R TRIUMPH Speed Triple 1200 RS

KÖZÉPKATEGÓRIÁS ADVENTURE MODELLEK KTM 890 Adventure TRIUMPH Tiger 900 Rally Pro

OLCSÓ NAKEDEK TRIUMPH Trident 660 YAMAHA MT-07

ELEKTROMOS MOTOROK HARLEY–DAVIDSON LiveWire ENERGICA Eva Ribelle RS

Emlékeznek arra, hogy miért kezdtek el egykoron sportos naked motorokat gyártani? A lényeg az emberi méltóság volt. Arról, hogy nem embriópózban gyűrjük a kilométereket és esténként Voltarennel kenegetjük a csuklónkat. Ha ráülünk a vadonatúj BMW S 1000 R-re, mindenekelőtt az a kérdés merül fel bennünk: miért hagyták ismét abba a sportos naked bike-ok gyártását? Az alapelv valójában egyszerű volt: végy alapul egy méretes superbike- ot, tüntesd el róla a burkolatot, a csutkakormány helyett szerelj rá magasat, és fontosabb alul a nyomaték, mint fent a nagy csúcsteljesítmény.

Az RR naked változatánál ugyanakkor a műanyagok csak részben tűntek el, az ülésháromszög pedig a széles, alig hajlított dragbar kormánnyal és a hegyes térdszöggel megint csak arra készteti a pilótát, hogy felkeresse a legközelebbi gyógyszertárat. De legalább a bajorok a teljesítményt tekintve nem mentek bele a konkurensek szokásos versengésébe, és az új RR-hajtómű (bár shift-cam szelepvezérlés nélkül) alkalmazása ellenére a power-roadster teljesítménye a már az elődnél is látott „mindössze“ 165 lóerő. Ami a mindennapokban – és a hegyen is – bőven elég.

Miközben a jótündér a ferleiteni fizetőkapunál még a jegyek beszkennelésével van elfoglalva, gyorsan helyet cserélünk, és kipróbáljuk, milyen ülés esik az új Speed Triple nyergében. Nézd csak, létezik kényelmes power naked is! Kormány, lábtartók, ülés – a kényelem, ugyanakkor az összeszedett sportosság tökéletes elegye. Végül is a 2021-es Speedy parancsnoki hídjáról180 lóerőt kell megzabolázni. Kereken 30-cal többet, mint az előző modell esetében, ami igencsak hatalmas lépés. Hiszen köztünk, országúti fiúk között szólva: jogsikímélően motorozni és a büntetőpontokat elkerülni igazán nincs szükség ezekre a nagy teljesítményű motorokra.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/12 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.