Van kedved egy kis lazításhoz egy csipet adrenalinnal? Akkor nincs más, mint az egyik naked bike nyergébe pattanni! Ezek ugyanis szinte maguktól beveszik a Dolomitok lenyűgöző, ám technikailag annál nehezebb kanyarjait.
Motorosként az Alpokban örömben és ürömben is bőven van részünk. Az örömöt a vadul kanyargó, merész vonalvezetésű utak jelentik, amelyek lendületesen visznek bennünket egyik hágótól a másikig, ahol adrenalintól mámorosan élvezzük a csipkézett hegycsúcsokra nyíló lenyűgöző kilátást.
Az örömöt ugyanakkor beárnyékolja egy kis üröm, hiszen a kényelmi kütyük és a takarékossági kényszer sok korszerű motorkerékpár esetében a motor tömegén csapódik le. Ez megbosszulhatja magát, például a kikényszerített megállóknál a magaslati kanyarokban, például egy terjedelmes turistabusz vagy a saját sávjukból kitérő szembejövők miatt. Ilyen esetekben a nagy idomos túragépek vagy a hatalmas adventure motorok hamar egyensúlyukat veszíthetik. A következmény kétségbeesett kapkodás, amit sajnos nem mindig koronáz siker – erről tanúskodnak néhány kanyarban az ú szélét tarkító letört fék- és kuplungkarok.
Az ilyesfajta stresszt a négy naked bike mindegyikének tökéletesen sikerül elkerülnie. Az Aprilia, a Honda, a Kawasaki és a Triumph egyformán jól áll teljesítménybeli képességekkel (névleges 95 lóerő) és kezdőknek is alkalmasak, hiszen az A2-es jogosítványosok számára le lehet fojtani őket az előírt 48 lóerőre.
A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.