Akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos motorokon dolgozik a Suzuki

Újabb szabadalmi rajzok a japán vállalattól

A gyártók közötti egyre élesedő verseny rákényszerí­ti a Suzukit is, hogy felpörgesse a fejlesztéseit. Mint az közismert, a japán gyártó már gőzerővel dolgozik a Recursion sorozatgyártott változatán. A nemrég szabadalmi rajzokon is látott, turbófelöltéses újdonság az eddigi információk alapján egy 1000-es motor teljesí­tményét kombinálja egy 600-as fogyasztásával.

 

Motorok Suzuki szabadalmak
Az üzemanyagcellás Burgman konstrukcióját örökli a terepmotor

 

 

Azonban nemcsak a Recursion lesz az egyetlen újdonság a Suzukitól. A vállalat egy hidrogén meghajtású terepmotort is kilátásba helyezett. Ez nem az első alkalom, hogy ilyesmi felmerül. Akinek jó a memóriája, emlékezhet a Crosscage névre keresztelt, üzemanyagcellás tanulmányra 2007-ből, illetve a Burgman szintén hidrogén meghajtású változatára 2010-ből.  A mostani szabadalmakon egy, a robogóéhoz nagyon hasonló kialakí­tást láthatunk, ami igen bí­ztatónak tűnik. A szóban forgó Burgman bő 300 km-t tudott megtenni egy tankkal, a feltöltése pedig nem tartott tovább öt percnél. Mindemellett azt sem szabad elfelejteni, hogy a tömege is elfogadható szinten maradt.

 

Motorok Suzuki szabadalmak
Az Extrigger átdolgozott változata is piacra kerülhet


Egy másik szabadalom arról árulkodik, hogy a Suzuki az akkumulátoros technológiát sem vetette el. Látszólag leporolták a 2013-ban nagy újdonságnak számí­tó Extrigger koncepciót és kicsit átdolgozták. Ez vélhetően azt jelenti, hogy a Honda MSX125 méretosztályába tartozó kétkerekű egy lépéssel közelebb került a sorozatgyártáshoz. Hogy mikortól lesz megvásárolható, az egyelőre kérdéses, mindenesetre az tény, hogy az alternatí­v meghajtású járművek egyre jobban előretörnek, ezt a tendenciát pedig érdemes minden gyártónak meglovagolni.