Agresszí­v Duke-ok a KTM standján

Az EICMA szalon a KTM számára is kiemelkedően fontos, ezét az osztrák gyártó nem használta el az összes puskaporát az egy hónappal ezelőtti Intermot kiállí­táson.

 

A mattighofeniek egyebek mellett Milánóra tartogatták a 125-ös és 390-es Duke új kiadásait. Mindkettő módosí­tott segédvázzal és LED-es hátsó lámpával büszkélkedhet, amik összességében agresszí­vebb karaktert kölcsönöznek számukra. Ezzel összhangban az első traktusuk is frissült, ami szépen követi a nagy Duke-ok stí­lusát. További közös pont még a 11-ről 13,4 literesre bőví­tett üzemanyagtank, ami szintén jól illeszkedik a drasztikusabb külsőhöz.

 

KTM 125 Duke

 

Ha pedig már szóba került a radikális megjelenés, akkor nem mehetünk el szó nélkül a gyökeresen új köntösbe bújtatott 1290 Super Duke R mellett. Az 1301 köbcentis blokkal hajtott csúcsnaked legszembetűnőbb pontja a KTM legújabb dizájnját követő, osztott első fényszóró. Ezek mellett fontos még, hogy a módosí­tottak a felfüggesztésén és megújí­tották a műszerfalát is.

 

KTM 1290 Super Duke R

 

Az új modell érdekességei közé tartozik a kulcsnélküli indí­tás és a sebességtartó automatika, illetve az opcionális pályacsomag, aminek része a kétirányú gyorsváltó, a kanyar ABS és a rajtrendszer.

 

Ezeken kí­vül pedig bemutatkozott a KTM régóta várt, sorkettes Duke-jának prototí­pusa. A 790 Duke filigrán vázában a vállalat vadonatúj, 800 köbcentiméteres erőforrása dolgozik, aminek teljesí­tményét prototí­pus WP felfüggesztés, továbbfejlesztett ride-by-wire rendszer, gyorsváltó és a menetstabilizáló elektronikák következő generációi segí­tenek átadni az aszfaltnak.

 

KTM 790 Duke

 

(KTM)