ADAC és Magyar Országos Bajnokság, örömmotorozással fűszerezve

Sűrű hétvége a Chrobák csapat életében. Pénteken indulás németországba az ADAC ötödik hétvégéjére, majd onnan hazafele irány a Magyar Országos Bajnokság.

Péntek reggel indultunk Schlüsselfeld városába, ahol egy ADAC központban rendezték a soron következő Minibike fordulót. A vezetéstechnikai központban egy rövid ugyan, de annál nagyobb szintkülönbséggel rendelkező pálya várta a bajnokságban résztvevőket, köztük Chrobák Motorsport Egyesület két versenyzőjét is, Kolarovszki Mórt és Vincze Martint.

Szombat reggel lehetett először pályára gurulni, í­gy összesen két szabadedzés, két időmérő és két verseny várt a versenyzőkre. Szerencsétlenségünkre a németországi hőségriadóban pont szombat reggel érkezett meg a kiadós eső. Ez reggel gyorsan eláztatta a pályát és vizes pályán kezdhették meg a szabadedzéseket. Szerencsére ezen a pályán gokartok nem mennek, í­gy meglepően használható volt a vizes aszfalt még a száraz gumikkal is, ugyanis ebben a bajnokságban nem lehet eső gumit használni.

Mór életében először járt a pályán, de ennek ellenére nem illetődött meg a körülményektől. Szépen lassan faragott a köridejéből, még egy szerencsétlen esés is csak rövid időre zökkentette ki a lendületéből. Az időmérők végére, ami már száraz aszfalton zajlott, sikerült Mórnak megszereznie a a nyolcadik helyezést, ahonnan várhatta a futamok rajtjait. Az első futamon Móron az első pár körben még érződött az esés, mire azonban kimotorozta magából és tempót váltott, az élmezőny meglógott egy kicsit. De í­gy is sikerült neki egy helyet javí­tania és a hetedik helyen ért célba. A második futamon azonban közelebb tudott maradni az előtte menő bolyhoz. Végig csatázott, előzgették egymást, majd végül ismét a hetedik helyen haladt át a kockás zászló leintésénél.

Martinnak sikerült egyszer már néhány menetet motoroznia ezen a pályán, í­gy nem volt teljesen ismeretlen számára. A vizes pályán nem vállalt felesleges kockázatot, í­gy az időmérőket is nagy lendülettel tudta megkezdeni. Mindkét időmérőn megfutotta a leggyorsabb kört, í­gy az élről vághatott neki a 20-20 körös versenynek. A mezőny keménységét mutatja, hogy az első 10 helyezett egy másodpercen belüli időkkel kvalifikált. Martin mindkét versenyen tökéletesen kapta el a rajtot és az élen fordult az első kanyarban. Mindkét versenyen egy három fős boly lógott meg a többiektől, akik közül mindenki volt mindegyik pozí­cióban a dobogós helyek közül. Első futamon a hazai srácnak egy kicsit sok volt az egyik kanyarban és elesett, í­gy az élboly két főre apadt, amiből Martin jött ki győztesen. Második versenyen hasonló volt a helyzet, csak akkor meg a cseh srácnak lett egy kicsit sok az egyik kigyorsí­tás és a harmadik helyről esett ki a csatából. Itt viszont sajnos a hazai fiúnak jött ki jobban a lépés a lekörözötteknél és Martin a második helyen ért célba.

Martin a pontversenyben tovább növelte előnyét és í­gy várhatja a két hét múlva következő fordulót. Mór pedig hétről hétre közelebb kerül az élmezőnyhöz, amivel lassan elérhető távolságban lesznek a dobogós helyezések is.

Szombat este hazafelé jövet az utat a Pannónia Ring felé vettük, hiszen ott meg a Magyar Országos Bajnokság negyedik fordulóját rendezték a vasárnapi napon. SSP300-as géposztályban Nagy Attila volt a soros a csapatból, hogy a rajtrácsra állhasson és versenyezzen. Az eső megérkezett hazánkba is és szintén egy vizes pályás szabadedzéssel kezdhették meg a motorosok a napot. Itt ugyan lehet eső gumit használni, ami egy fokkal nagyobb biztonságot jelent, de a vizes pálya mindig tartogathat meglepetéseket. Attila két héttel ezelőtt egy gyors kanyarban elcsúszott, ahol nagyon beütötte a lábát. Nem tört el neki, de egy hét fekvő gipszet is kapott, ami nemrég került le a lábáról. Az első szabadedzést a vizes pályán óvatosan kezdte.

Második szabadedzés szintén vizes pályán ment, ahol Attila kezdett gyorsulni. Egyik kanyar kijáraton azonban megtréfálta a vizes aszfalt és elcsúszott. Attinak semmi baja nem történt, ám a motor kis javí­tgatásra szorult. A harmadik menetre, ami már a mért edzés volt, kezdett száradni. Mire a motort átgumiztuk, száraz pályára, az eső ismét eláztatta a pályát, úgyhogy visszaszerelés volt. A negyedik menetre, azaz a második időmérőre felszáradt a pálya és száraz feltételek között mehetett az időmérő. Attilának a negyedik időt sikerült motoroznia, ám a két héttel ezelőtti idejét még nem sikerült megfutnia. A versenyen végül kitartottak az égiek és száraz pályán motorozhattak ahol végül Attila a negyedik helyen fejezte be a futamot. A körideje még mindig nem érte el a két héttel ezelőtti legjobb idejét, de ez lehet a motor számlájára is í­rható, mert Attila panaszkodott, hogy nem ment úgy a versenyen ahogy kellene.

Következő forduló Augusztus 19-én lesz a Szlovákia ringen, ahol bí­zunk benne, hogy egy gondolattal kiszámí­thatóbb időjárás jellemezi majd a napot.

A hétvége tartogatott még egy kis meglepetést néhány gyereknek, amiért először is hatalmas köszönetet szeretne a csapat mondani Németh Andrisnak, a “Phoenix” rendezvények és egyben a Magyar Országos Bajnokság szervezőjének, hogy a Pannonia ring aszfaltján gurulhattak egyet a versenyző palántáink, ami nagyon nagy élmény volt nekik. Chrobák Jani edzőjük felvezetésével betekintést nyerhettek, milyen is egy ilyen hosszú és széles „nagy” pályán menni. Sajnos nem mindenki tudott eljönni erre a motorozásra, de akik ott voltak élvezték azt a néhány kört és utána szurkolhattak Nagy Attilának is.