Abarth tuning és lélegzetelállí­tó Ténéré koncepció

A Ducati délutáni és a Honda koraesti sajtótájékoztatója után 21:00-kor a Yamaha is bemutatta az EICMA szalonra tartogatott, 2017-es újdonságait. A hangvillás logóval fémjelezett márka többek között elhozta Milánóba a korábban már megismert, új R6-os versenyváltozatát, az új WR450F Rally-t, az XSR900 Abarth-ot, az új TMAX családot és a T7 koncepciómodellt.

 

Elsőként kezdenénk az előbb felsoroltak közül az utolsóval, ami nem tűnik másnak, mint a nyugdí­jba küldött XT660-as következő generációja, ami ugyan most még csak tanulmányként mutatkozott be, de mérget vehetünk rá, hogy nemsokára megkezdik a sorozatgyártását. Meghajtásáról a vállalat jól ismert, CP2-es erőforrása gondoskodik (az MT-07-ben is ez dolgozik), ami egy soros kéthengeres, 700 köbcentiméteres blokk. Maximális teljesí­tménye 74 lóerő, amihez 180 kg-os menetkész tömeg társul. Az ülésmagassága 895 mm. Érdekességei közé az alumí­nium üzemanyagtank, a LED-es fényszóró, a karbon idomok és kartervédő, illetve az egyedi Akrapovic kipufogó tartozik. A legvalószí­nűbb forgatókönyv szerint 2018-tól lesz kapható.

 

Motorok Yamaha T7 (2017)
T7 galéria


Még mindig a különlegességeknél maradva, nem lehet nem meghökkeni a Yamaha XSR család legújabb tagján, az XSR900 Abarth-on. Az MT-09 alapokon nyugvó újdonság a retro versenyvonal legújabb képviselője, ami egyértelműen a megjelenésével hódí­t. A névválasztás nem véletlen. A félidomos gép a legendás autó tunner csapat közreműködésével készült. A szóban forgó modell természetesen nem lesz tömegtermék. A Yamaha összesen 695 darabot gyárt belőle, melyek természetesen sorszámozottak lesznek.

Motorok Yamaha XSR900 Abarth (2017)
XSR900 Abarth galéria

Egészen más kategóriát képvisel a TMAX legújabb generációja, ami rögtön háromféle változatban (TMAX, TMAX SX és TMAX DX) debütált. A sportos maxirobogók egyik legjobbjaként számon tartott modell 2017-re gyökeresen megújult. A fejlesztések közül toronymagasan kiemelkedik a menetstabilizáló elektronika, de ugyanakkor megemlí­thető még a teljesen új váz, a könnyebb abroncsok és a keskenyebb hátsó kerék. Illetve szintén pozití­vum, hogy megnőtt az ülésalatti tároló mérete.

 

Motorok Yamaha TMAX (2017)
TMAX galéria


(fotó: Yamaha)