A technika új, a név viszont veterán

Nem csak a Horexnél adnak modern csúcstechnikát történelmi név alatt. Ismét lesz Brough Superior, igaz, csak a versenypályán.

A Brough Superior nevet meghallva egy-egy nagyon ritka és nagyon értékes veteránmotor képe rajzolódik ki a fejekben. Ha egyáltalán valamit jelent a név az olvasó számára. Ha mégis egy Moto2-es versenygép ugrott be, akkor ön már olvasta azt a hí­rt, ami ezeknek a soroknak is alapjául szolgált.

 

 

A képeket elnézve nem csak a Brough Superior név lehet ismerős, hanem maga a motor is, amiről már korábban beszámoltunk, csak akkor még Taylormade Carbon2-nek nevezték, és azért készült, hogy megmutassák, milyen remek ötleteket nem használnak ki a Moto2-ben, pedig a szabályok engednék a kí­sérletezést.

A Paul Taylor és John Keogh által fejlesztett motor trükkös vázzal, a farokidomba rejtett hűtővel, a BMW-k telelever rendszeréhez hasonló teleszkópvillával valamint függőlegesen az ülés alatt elhelyezett benzintankkal készül (ez azért fontos, mert az üzemanyag fogyása nem befolyásolja a motor egyensúlyát), és remélhetően valóban rajthoz fog állni a Moto2-es világbajnokságon.
A versenymotort stí­lusosan a Petersen Museumban mutatták be.