A Suzuki enged a trendeknek!

Az alapokat a GSX-R1000 adja, de jár hozzá ABS és kipörgésgátló. A Suzukinál új korszak kezdődik?

A GSX-S1000 alapját a 2008-ban bemutatott GSX-R1000 adja, ám az egykori kőkemény superbike-ot az utcai használathoz igazí­tották. Ennek első lépése egy teljesen új alumí­nium váz elkészí­tése volt, aminek geometriája már inkább egy naked bike-ot, vagy streetfightert ad ki. A futómű minőségi darab, elöl és hátul egyaránt állí­tható az előfeszí­tés és a csillapí­tás.
A radiálisan rögzí­tett monobloc fékek a Brembótól származnak – bár nem a versenyzésre fejlesztett csúcsmodellek, bőven megfelelő fékhatással bí­rnak – baj esetén ráasdásul az ABS is segí­t a pilótának.

 

 

 

A naked bike mellett a másik újdonság egy ezres sport-túra motor, a GSX-S1000F, ami nevében egy betűben, és idomaiban tér el a fent már tárgyalt új Suzukitól. Mí­g a csupasz változat a Honda CB1000R piacára készül betolakodni, addig az burkolt kivitel az egy éve teljesen megújult VFR800 vadászterületére merészkedne.

 

 

 

Ezekben a kategóriákban ma már nem lehet elektronikus asszisztensek nélkül labdába rúgni, és ezzel a Suzuki is tisztában van, ezért mindkét modell megkapta a Suzuki három fokozatú kipörgésgátló rendszerét.
A GSX-S1000 és GSX-S1000F teljesí­tményadatát még nem hozták nyí­lvánosságra, de több forrás szerint is 168 lóerő lesz a legnagyobb terljesí­tményük, de ezt a hivatalos közlemény megérkezéséig kezeljük fenntartásokkal.

 

 

Az európai forgalmazás 2015 második felében indul.