Összehasonlí­tó teszt: Honda Africa Twin régi/új

A számtalan külső alakí­tás ellenére megtévesztésig hasonlí­t elődjére a 2020-as Africa Twin. Műszaki szempontból egyaránt felfedezhetők rajta új és módosí­tott részletek. Hogy mi az, amit változatlanul megőrzött a korábbiakból, kiderül az alábbi összehasonlí­tásból.

A Honda Africa Twin soha nem vette ki a részét a motorkerékpárok fegyverkezési versenyéből. Nem törekedett kimagasló sarokszámokra, lehengerlő menetteljesí­tményekre, páratlanul gazdag műszaki arzenálra. Helyette a sokoldalúságot, a felhasználóbarát kivitelt, az elpusztí­thatatlanságot állí­totta a középpontba az XRV 650, vagy, ahogy mi ismerjük, az RD03.

Ez utóbbi értékektől a tí­pus 2016-ban bemutatott, várva várt újabb kiadása sem tágí­tott. Megelégedett 95 lóerővel, még éppen elfogadhatónak mondható méretekkel, tömeggel és funkcionalitással, valamint egyszerű, de nagyszerű futóművel, minimális elektronikával. így lett az akkori túraendurók érdekes alternatí­vája a CRF 1000 L.

A 2017-ben debütált Adventure Sports változat hosszabb rugóutakat és sokkal nagyobb tankot kapott. Egyfajta extrém-CRF volt, amely fehér vázával és kék-fehér-piros szí­nvilágával a Cyril Neveu által diadalra vitt NRX 750-nek állí­tott emléket. Lévén, hogy minden méretében sokat gyarapodott, és 95 cm-en húzódott az ülőfelülete, sokak számára már túl nagy volt.

Aztán jött a CRF 1100 L. Vele együtt kibővült a hengerűrtartalom (+ 86 cm3), nőtt a teljesí­tmény és a nyomaték (+7 LE és 7 Nm), gazdagabb lett a felszereltség, teret hódí­tott az elektronika. Nyomban fel is vetődött a kérdés: vajon hátat fordí­tottak a japánok a tí­pus hagyományos értékeinek? Egyszer és mindenkorra lemondtak róla, hogy érdemi alternatí­vát kí­náljanak vele?

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/03 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.