A számtalan külső alakítás ellenére megtévesztésig hasonlít elődjére a 2020-as Africa Twin. Műszaki szempontból egyaránt felfedezhetők rajta új és módosított részletek. Hogy mi az, amit változatlanul megőrzött a korábbiakból, kiderül az alábbi összehasonlításból.
![]() |
A Honda Africa Twin soha nem vette ki a részét a motorkerékpárok fegyverkezési versenyéből. Nem törekedett kimagasló sarokszámokra, lehengerlő menetteljesítményekre, páratlanul gazdag műszaki arzenálra. Helyette a sokoldalúságot, a felhasználóbarát kivitelt, az elpusztíthatatlanságot állította a középpontba az XRV 650, vagy, ahogy mi ismerjük, az RD03.
Ez utóbbi értékektől a típus 2016-ban bemutatott, várva várt újabb kiadása sem tágított. Megelégedett 95 lóerővel, még éppen elfogadhatónak mondható méretekkel, tömeggel és funkcionalitással, valamint egyszerű, de nagyszerű futóművel, minimális elektronikával. így lett az akkori túraendurók érdekes alternatívája a CRF 1000 L.
![]() |
A 2017-ben debütált Adventure Sports változat hosszabb rugóutakat és sokkal nagyobb tankot kapott. Egyfajta extrém-CRF volt, amely fehér vázával és kék-fehér-piros színvilágával a Cyril Neveu által diadalra vitt NRX 750-nek állított emléket. Lévén, hogy minden méretében sokat gyarapodott, és 95 cm-en húzódott az ülőfelülete, sokak számára már túl nagy volt.
Aztán jött a CRF 1100 L. Vele együtt kibővült a hengerűrtartalom (+ 86 cm3), nőtt a teljesítmény és a nyomaték (+7 LE és 7 Nm), gazdagabb lett a felszereltség, teret hódított az elektronika. Nyomban fel is vetődött a kérdés: vajon hátat fordítottak a japánok a típus hagyományos értékeinek? Egyszer és mindenkorra lemondtak róla, hogy érdemi alternatívát kínáljanak vele?
![]() |
![]() |
A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/03 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.