Összehasonlí­tó teszt Alpenmasters 2. rész

Ahogy arról előző számunkban beszámoltunk, a BMW R 1250 RT és a Honda Africa Twin már bekerültek a fináléba a selejtezőkből. Most a nakedek, a scramblerek és a nagy adventure motorok mutatják meg, melyikükben van benne a csoportgyőzelem lehetősége.


Újra és újra a Dolomitokban kötünk ki, hiszen a lenyűgöző hegyi táj annyi motoroshoz hasonlóan a Motorrad tesztcsapatát is szinte mágikusan vonzza. A felejthetetlen panorámán kí­vül kiváló munkakörülményeket is biztosí­t számunkra: hol máshol találhatnánk ilyen kis helyen ennyire nehéz úszakaszokat, amelyeken ilyen alaposan próbára tehetjük a futóművet és az erőforrást? Az AlpenMasters két részből áll: a selejtezőkből (12. és 1. szám) és a fináléból (2-es szám). A selejtezőkben öt csoportba osztottuk a részt vevő 20 motort, és ugyanazon séma szerint értékeltük őket.

Az AlpenMastersen valamelyest módosí­tunk a kritériumrendszeren hagyományos tesztjeinkhez képest: 1000 helyett csak 500 pontot adunk, elsősorban olyan tulajdonságokra, amelyek a kanyargós hegyi utakon lényegesek: a futóműnél a kormányzási pontosság, a visszajelzés, a manőverezési készség, a stabilitás és a fékhatás áll a középpontban. Az erőforrásnál elsősorban a nyomatékrugalmasságot, a harmonikus teljesí­tményleadást, a terhelésváltási reakciókat és a lágy gázvételt értékeljük. A selejtezők során egy mindössze 104 kilométeres tesztúvonalon próbáljuk ki a motorokat, ez a rövid szakasz ugyanakkor öt hágón vezet keresztül. Az utat minden motorral legalább kétszer megtesszük; egyszer, hogy azonos körülmények között – visszafogott vezetési stí­lusban sprintek nélkül, 25 kilométerenkénti pilótacserével – mérhessük meg a fogyasztást, a második körben szabadabban lehet motorozni.


A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a
linken található.