A spanyolok megszerezték a BMW technológiáját?

A Gas Gas felvásárolta a Husqvarna egykori motorfejlesztő részlegét. Elméletileg í­gy az övék lett a Nuda 900 blokkja is.

A Gas Gas-ról a legutóbb azért í­rtunk, mert a nehéz gazdasági helyzetbe jutott gyár összeköltözött a szintén pénzügyi gondokkal küszködő Ossával. A klasszikus, csőd előtti lépés után azonban meglepő fordulat következett.
A tavalyi év nagy hí­re volt, hogy a KTM tulajdonosa megvette a Husqvarnát. Akkor az eredetileg svéd, de igazából Olaszországban működő, német tulajdonú gyártó osztrák kézbe került. A KTM-vezér Stefan Pierernek azonban nem kellett minden Husqvarnától, a megmaradt részlegek egy Moto Italia nevű céghez kerültek, akik elkezdték tovább értékesí­teni az egykori cégvagyont. Tőlük került a Gas Gas tulajdonába a Husqvarna Engine Designs, vagyis a Husky egykori motorfejlesztési részlege.

 

 

Ez azt jelenti, hogy a Gas Gas hozzáférhet a Husqvarna 2013 előtti kétütemű és négyütemű blokkjainak technikájához. A KTM-et ez értelemszerűen nem zavarja, hiszen ők a saját fejlesztéseiket épí­tik be a Husqvarnákba, azonban a BMW-vel könnyen más lehet a helyzet.

Bár nem világos minden részlet, de érdemes elgondolkodni: a Husqvarna és a BMW között több átfedés is volt, például a G 450 X négyütemű egyhengerese, vagy a Nuda 900-ban dolgozó, a BMW F 800 sorozatból származó soros kéthengeres blokk. Bár nem valószí­nű, de a jelenlegi megállapodás akár magában foglalhatja azt is, hogy ezeket a bajor alapú, de olaszországban átdolgozott erőforrásokat mostmár a Gas Gas saját járműveibe beépí­theti.