A motorok közt ez Scarlett Johanssonnak számí­t

A Deus ex Machina a világ legfelkapottabb motorépí­tő cége. Teljesen megérdemelten – ugyanis ismét nagyot alkottak.

Gondban vagyok, ha a Deus Ex Macina nevű akármit kell meghatározni. Talán jobb ha csak felületesen motorépí­tő cégnek nevezzük őket, és nem merülünk bele a további ezer tevékenységükbe és az általuk sugallt életmód mibenlétébe. Az egyedi stí­lusáról elhí­resült csapat mára a legfelkapottabb épí­tők közé tartozik. Leghí­resebb munkájuk az Orlando Bloomnak készí­tett Mono. A Yamaha SR alapokra épí­tett street tracker meghatározó eleme a Suzuki VanVan-ból származó ballonos, 14 collos hátsó kerék. Az eredmény talán a készí­tőket is meglepte, és azóta is szí­vesen térnek vissza ehhez a megoldáshoz.

 

 

A Dominari névre hallgató Honda NX650 Dominator átépí­tésük is erre az optikai elemre támaszkodik, mí­g a Black Widow alapjául eleve egy ilyen homokfutó jellegű Yamaha TW-t használtak fel.
A traktor-kerekűek rendjébe tartozó negyedik motor ismét egy Yamaha SR-ből lett kialakí­tva, és ugyan korszakalkotó újdonságot nem találni rajta, arányai és érdekes részletmegoldásai miatt mindenképpen érdemes megismerni.

 

 

A Deus ausztrál csapata egy törött, 1984-es SR400-at vett alapul, hogy aztán műkincset varázsoljanak belőle. A buli a motor lecsupaszí­tásával kezdődött, majd utána a tiszta alapokra elkezdték felvinni a Mono ihlette részleteket. A fehér vázhoz feketére eloxált villahidak kerültek, az eredeti első futóműben a rugókat progresszí­v tekercselésűre cserélték, az első kerék helyére egy 17 collos küllős felni ugrott, amihez hatalmas, hullámos peremű féktárcsát és egy brutális, hat dugattyús Beringer féknyerget csatlakoztattak. Ez utóbbi főlé került a kilométeróra – egyedi megoldás, de nem feltétlenül praktikus.

 

 

A 14 collos hátsó kerék egy TW225-ből érkezett, a felfüggesztést egy egyedi lengővillára és két Öhlins rugóstagra bí­zták. Ezeket szokatlan módon nem két oldalra, hanem középre, egymás mellé épí­tették be.

 

 

A régi Yamaha endurókat idéző tankhoz gusztusos kétszemélyes ülést készí­ttettek, a kónuszos kormányt pedig minimalista kezelőszervekkel látták el.
Miután megvoltak az optikailag meghatározó elemekkel, a techinkát is szintre kellett hozni. A blokkot teljesen felújí­tották, 555 köbcentisre alakí­tották – a Wossner dugattyúkon kí­vül nagyobb szelepemelésű vezérműtengelyeket is szereztek. Ilyenkor viszont már a kenési rendszert is át kell szabni, í­gy nagyobb szállí­tású olajpumpa és kiegészí­tő olajhűtő is szükségessé vált.

 

 

A festést, a kerekek fűzését és a kipufogó rendszer épí­tését is helyi guruk végezték, az eredmény pedig lenyűgöző.