A legolcsóbb idomos Suzuki

Piacra került a Gixxer burkolt változata

Az ázsiai országokban igen népszerűnek számí­tanak a kis lökettérfogatú, sportos modellek. Nem véletlen, hogy az elmúlt időszakban egyre több gyártó fordí­t nagyobb figyelmet arra, hogy ezt a szegmenset fejlessze. A Suzuki esetében a Gixxer névre keresztelt nakedbike volt az első lépés, melyet most követ az idomokkal ellátott Gixxer SF.

 

14,8 lóerős blokk dolgozik az idomok alatt

 

A teljesen burkolt modellt a japán gyártó egy Delhiben megtartott rendezvényen indí­totta újára. A korábban számos kémfelvételen már látott kétkerekű a maga kategóriájában a legolcsóbbnak számí­t. A Gixxer SF-ért a világ egyik legnagyobb motorkerékpár-piacán, az indiain mindössze 83 439 rúpiát (átszámí­tva nagyjából 365 000 forintot) kell kifizetni.

 

A Suzuki újdonsága a műszaki alapokat tekintve jórészt megegyezik a csupaszváltozattal. Ez azt jelenti, hogy a nagyobb modelleket idéző külső alatt a már korábban megismert, 155 köbcentiméteres, négyütemű blokk lakozik. Az ötfokozatú sebességváltóval szerelt, léghűtéses, egyhengeres, kétszelepes egység 14,8 lóerőt tud felszabadí­tani magából 8000/perces fordulatszámon. Ehhez 14 Nm nyomaték társul 6000-nél. A 100/80 R17-es, illetve 140/60 R17-es abroncsokon gördülő modell megállí­tásáról elöl tárcsa-, hátul pedig dobfék gondoskodik.

 

Mindössze 4 kg-mal könnyebb a csupaszváltozat

 

A japán vállalat közleménye szerint a burkolt Gixxert ugyanabban a szélcsatornában tesztelték, mint amiben a Hayabusákat, a GSX-R-eket és a MotoGP versenymotorokat. Érdekesség, hogy a csupasz kivitelhez képest mindössze 4 kg-mal nehezebb a szóban forgó modell. Ez azt jelenti, hogy a Gixxer SF alatt menetkész állapotban csak 139-ig lendül ki a mérleg nyelve.