A legkisebb bajor GT

Nem bokszer a BMW új kéthengeres túramotorja. Bemutatkozott az F 800 GT.

A BMW még egy bőrt lehúz a 798 köbcentis kéthengeres blokkról – ezútal az F 800 ST-t fejlesztették tovább, és a sportosság helyett a hosszú távú túraképességre fektettek nagyobb hangsúlyt. így megszületett az F 800 GT, ami a sportos testvéréhez hasonlóan fogasszí­jas hajtást kapott, ám annál némileg erősebb lett: már 90 lóerőt teljesí­t 8000-es fordulaton (az ST 85-öt tudott).

Az alapáron járó ABS mellé feláras extraként rendelhető hozzá az ASC névre hallgató stabilizáló rendszer és az ESA elektronikus futóműállí­tás. Ha valaki nem csak a kényelemre és a biztonságra áhí­tozik, hanem némi hangra is, akkor a gyári katalógusból rendelhet hozzá Akrapovic slip on kipufogót.


Az F 800 GT az első benyomások ellenére nem csak egy nagyobb idommal ellátott, korszerűsí­tett blokkú F 800 ST, ugyanis a BMW mérnökei komolyan vették a feladatukat. A nagy sebességnél jelentkező stabilitást a lengővilla nyújtásával javí­tották, a hintázási hajlandóságot pedig 15 mm-rel rövidebb rugóútal csökkentették, amikkel együtt az ülésmagasság is lejjebb került.

A központi rugóstag terhelhetőségén is javí­tottak, a korábbinál 11-gyel több, vagyis 207 kilót pakolhatunk a motorra – természetesen magunkkal együtt.


A kényelmes testtartáshoz jobb szélvédelemmel és két centivel magasabb kormánnyal járultak hozzá a bajor mérnökök, a lábtartókat pedig egy-egy centivel mélyebbre és előrébb szerelték.