A Kawasaki váltós elektromos motort épít

A Kawasaki, úgy tűnik, folyamatosan dolgozik első elektromos motorján, amely prototípusát még a tavalyi EICMA kiállításon láthatta először a közönség. A váz elvileg egy Ninja 650-ből érkezett, a villanymotorhoz szokatlan módon, egy négyfokozatú sebességváltó kapcsolódik, a kerék hajtása pedig láncos. Martin Lambert, a Kawasaki európai PR menedzsere, korábban azt mondta, hogy ezt a megoldást azért tartja fontosnak, mert így egy valódi motor érzetét kelti a gép, továbbá nagyobb vezetési élményt is nyújt.

A pletykák szerint 26 lóerős teljesítménnyel bír a villanymotor, ami szénkefe nélküli. A Kawasakinál EV Endeavor néven fut a projekt, hivatalosan még nem jelentették be, hogy lesz szériagyártás, de a típusról készült videók arra utalnak, a prototí­pust már pályán is tesztelték.

Menetpróba: ENERGICA EVA EsseEsse9

energica_esseesse9_motorrevu_teszt_-1.jpg

Találós kérdés: elektromos, prémium és nem a Tesla az. Nem is olyan könnyű, igaz? …