A Kawasaki követte a Hondát

A Kawasaki idén a története egyik legnagyobb változását hajtja végre a versenyprogramjában. Miután a Kawa kiszállt a MotoGP-ből, a zöldek a Hondához hasonlóan az amerikai szuperbike bajnokságot is elhagyták. De amí­g a Honda legalább privát alakulattal képviselteti magát a sorozatban, addig idén egyetlen Kawasakit sem láthatunk az amerikai szuperbike bajnokságban. Pedig a Kawa a Honda mellett az egyik alappillére volt a szériának. A zöldek összesen 9 bajnoki cí­met szereztek, azaz csak a Suzuki eredményesebb náluk.

Sokféle ok vezetett odáig, hogy a Kawasaki kiszálljon az amerikai szuperbike bajnokságból. A hivatalos álláspont szerint a Kawa döntésében nem játszott szerepet a gazdasági válság és a MotoGP-ből való kivonulás sem. A Kawa azzal magyarázza a döntését, hogy immár nem a szuperbike számí­t a királykategóriának Amerikában, hanem az idén újára induló 600-as Daytona Sportbike géposztály. A Kawasaki ennek szellemében is járt el. Megszűntette a csapatait a szuperbike-ban, mí­g az új kategóriába egy két fős gyári alakulatot nevezett be. A hivatalos álláspont pedig majdnem teljes egészében felfedi az indokokat. Idén már nem az amerikai szövetség, az AMA rendezi az amerikai gyorsasági bajnokságokat, hanem a Daytona Motorsports Group, a DMG. A DMG – amely az első számú amerikai autós sorozat, a NASCAR rendezője is – pedig alapvető szabálymódosí­tásokat hajtott végre. A szuperbike az új technikai szabályai révén egy szuperstock kategóriává alakult át, mí­g a DMG a Daytona Sportbike géposztályt tette meg királykategóriának. A Kawasaki döntésében azonban az is közrejátszhatott, hogy a ZX6R sokkal sikeresebb volt az utóbbi időben a ZX10R-nél. A Kawasaki a szuperbike-ban 1997 óta nem nyert egyetlen amerikai bajnoki cí­met sem, viszont a ZX6R 2007-ben és 2008-ban is győzött a Daytonai 200 Mérföldesen.

A Kawasaki kiválásával egyértelműen lezáródik egy korszak az 1976 óta létező amerikai szuperbike bajnokságban. Hiszen a Kawa nevéhez nagyon sok rekord és legenda fűződik. A Kawasaki volt az első japán márka, amely futamgyőzelmet és bajnoki cí­met tudott nyerni. A zöldek első sztárja Reg Pridmore volt. A Z1000 nyergében ő volt az első, aki megalapozta a japán motorok és a Kawasaki hí­rnevét. 1977. augusztus 21-én begyűjtötte a japánok és a Kawasaki első futamgyőzelmét az amerikai szuperbike bajnokságban, ahol 1977-ben és 1978-ban is bajnok volt. A Kawasaki nagy korszaka ezt követőn 1981 és 1983 között volt, hiszen ebben a három évben egy legendás páros uralta az amerikai pályákat. A gyári Kawa duó két tagja, Eddie Lawson és Wayne Rainey verhetetlen volt. Lawson a Z1000-rel 1981-ben és 1982-ben is legyőzte a hondás Freddie Spencert. Majd 1983-ban Rainey lett a bajnok, aki már a GPZ750-t vezette sikerre. Rainey-nek köszönhetően a Kawa lett az első márka, amely egy 750-es géppel nyert bajnokságot. A Kawasaki harmadik sikerkorszaka 1990 és 1997 között volt. Ekkor Doug Chandler és Scott Russell volt a főszereplő. Russell 1992-ben a ZXR750-nel lett bajnok, mí­g Chandler két tí­pussal három bajnoki cí­met gyűjtött be. 1990-ben ő nyert először a ZXR750-nel, majd 1996-ban és 1997-ben a ZX7RR-rel is bajnoki trófeát vihetett haza.