A jövő csendje

Bemutatták a 2019-től induló MotoE sorozat versenymotorját.

Korábban beszámoltunk róla, hogy a MotoE beszállí­tói versenyét az Energica és a Michelin nyerte. Ma a 2019-től induló csendben suhanó kategória versenymotorjáról is lerántották a leplet. A motort a legendás olasz motorversenyző, Loris Capirossi motorozta be. A motor formára tetszetős és az adatai is elég imponálóak csak ezzel a szélerőműves zöld vonallal és a néma üzemmóddal nehéz megbarátkozni. Annyit megtudhattunk, hogy a futamok 10 körösre vannak tervezve és, ha sikerül is a technikán fejleszteni akkor azt a teljesí­tmény növelésére fogják fordí­tani a körök számának növelése helyett.

A bejelentéskor az is kiderült, hogy az Enel lesz a sorozat névadó szponzora illetve megerősí­tést nyert, hogy a mostani három kategória mellé ékelődik be az új sorozat. Az első szezonban öt európai futam lesz, a rajtrácson 14 hely lesz elkülőní­tve a MotoGP privát csapatai számára és további kettő-kettő a Moto2 és Moto3-ból érkező alakulatoknak. Az edzés pénteken, időmérő szombaton a verseny pedig vasárnap lesz megtartva. A versenyzők kapcsán korábban felmerült olyan pletyka, hogy a Moto2 és MotoGP mezőnyből érkeznének a sorozat népszerűsí­tése végett, ezt most nem erősí­tették meg de nem is cáfolták. Az első teszt 2019 februárjában lesz Jerezben.

A motorok hangjára is kitértek a bemutató kapcsán, ezt inkább idézzük:

“A MotoGP hangja egyedi és különleges, ahogy az egyes MotoGP motorok hangja is. A MotoE uaógyanúgy rendelkezni fog a saját különleges hangjával, ami nagyban el fog térni a király kategória zajától. Az elektromos motorok csendesebbek, de éppen ez teszi lehetővé, hogy a rajongók hallják azokat a hangokat amiket normális esetben a motorblokkok zaja elnyom. A hang, ahogy a motorok szelik a szelet vagy a gumi keltette zaj – amit a rajongók hallhatnak a MotoE gépeknél – egy teljesen új utat jelent a versenyzés megélésében.”

A videóban í­zelí­tőt kaphatunk a jövőből, szokni kell még…