A Fireblade-nek annyi

Nagyon drága lesz, de a Honda szerint történetük legkifinomultabb motorja. Az utcán nem nagyon találkozhatunk majd vele, de versenyeken annál inkább.

Az már jó pár éve elég nyilvánvaló, hogy a Honda CBR1000RR Fireblade felett eljárt az idő. Azt is régóta susmorogják, hogy a Honda egy nagyon speciális V4-es sportmotornak adja át az emlí­tett modell helyét a Superbike-világbajnokságban. A V4 1000 létezését először a Honda-elnök Takanobu Ito ismerte el nyilvánosan, aki már 2012 végén megemlí­tette.

 

 

Azóta folyamatosan arról pletykáltak, hogy az új Honda superbike-ot majd novemberben, a milánói EICMA-n mutatják be. Annyira szí­vósan tartotta magát ez a szóbeszéd, hogy a Honda Italia kénytelen volt cáfolatot közzétenni, és megkérte a média munkatársait, ne terjesszék ezt a téves hí­rt.

ím ez a nyilatkozat újból elismerte létezését, és mint a Honda történetének egyik legkifinomultabb motorjaként hivatkoznak rá. Ezek szerint mint előtte a Honda NR750, a V4 Honda is egy felső piaci szegmenst megcélzó, különlegesen megépí­tett jármű lesz. íra kb. 22 millió Ft körül lehet majd, ami a teljesí­tményére is következtetni enged.

A nagy teljesí­tményű motorok tehetős rétegeknek történő célzásával a Honda egy olyan piacra lép, amit leginkább európai gyártók uralnak, mint pl. a Ducati. Konkrétan a Honda V4 a Ducati Superleggerájának versenytársa lehet.

ím nemcsak ára miatt nem sok ilyennel találkozhatunk majd az utakon: azt beszélik, a Superbike-világ több versenycsapata is előrendelést vett fel rá, í­gy akár el is uralhatja a Superstock-bajnokságot, ami érdekes helyzetet eredményezhet a többi gyártó válaszlépéseit illetően. A sportmotorok eladásainak hanyatlását ez a high-end hozzáállás akár meg is fordí­thatja. Ugyan nem szerezheti meg bárki, de újból nyereséget termelhetnek.

Jelenleg úgy néz ki, a Honda V4-es superbike-ja a jövő év végén debütál, és 2015-ben versenyezhet.