A Bimotánál teljesen megőrültek

Ha senkinek nem gurult volna el a gyógyszere Riminiben, nem kompresszoros sportmotorral és 165 lóerős túragéppel rukkoltak volna elő az idén.

Korábban pletyka volt, a napokban hivatalossá vált, hogy előbb utóbb jön a BMW S 1000 RR blokkjával szerelt Bimota BB2, de addig is még a Ducati erőforrása uralkodik a kis cégnél – mi sem bizonyí­tja ezt fényesebben, mint a frissen bemutatott két újdonság.

A Bimotáról köztudott, hogy az alapból kitűnő blokkokat művészi szintű és különlegesen igényes körí­téssel teszi még tökéletesebbé. Most még erre is ráemeltek a Bimota DB11 VLX-szel, ami külsőre nagyon hasonlí­t a DB9 Brividora, amit a tavalyi EICMA-n láthattunk.

Bimota DB11 VLX – kompresszoros V2, 191 lóerő

A teljes idomos gép lelke a Ducati Testastretta 11° blokk, amit ebben az esetben egy kompresszorral tettek még izmosabbá. Műszaki adatokat még nem osztottak meg a tí­pussal kapcsolatban, de azt már lehet tudni hogy a mechanikus feltöltőnek köszönhetően az alapból 165 lóerős blokk a DB11 VLX-ben 191 lóerőt teljesí­t. A fékek a Brembo monobloc modelljei, a futóművet pedig a Marzocchi szállí­tja hozzá. A kipufogó formaterve egészen biztosan a Bimota tervezőinek érdeme, de a gyártás és a tervezés az Athena központjában zajlik.

Bimota DB12 – túramotor… aha, 165 lóerővel?

A másik kézzel fogható Bimota újdonságot leginkább úgy í­rhatnánk körül, hogy minden idők legkí­vánatosabb Multistradája. Az előbbi mondatból gondolom kiderül, hogy a DB12 is a Ducati Testastretta 11° blokkját használja, de a Riminiben székelő cégtől eddig távoli kategóriához tartozik: ezt bizony túramotor. A sportos fajtából, de a Bimota mércével fotel szerű vezető-, és a teljes értékű utasülés erre enged következtetni.

Ezen felül kialakí­tottak rajta csomagtartót, ami eddig szintén idegen volt az olasz manufaktúra számára.

Noha a DB12 egyelőre csak tanulmány, szériaérettnek tűnik – valószí­nűleg megvárják a visszajelzéseket, és ha lesz igény egy 165 lóerős túramotorra, majd piacra dobják.