A 250 jövője

A 250 jövője már az idei Holland GP-n eldőlt, hiszen Assenben
elfogadták azt, hogy 2011-től a kategóriát felváltja egy új négyütemű
600-as géposztály. Az új kategória körül mégis teljes a bizonytalanság,
hiszen a lejárt határidőig még egyetlen gyártó sem jelezte a részvételi
szándékát.



A júniusi Holland GP-n a Grand Prix Bizottság, azaz a vb-t rendező spanyol Dorna, a gyártók szövetsége (MSMA), a csapatok szövetsége (IRTA) és a nemzetközi szövetség (FIM) elfogadta, hogy a 250 helyett létrehoznak egy új géposztályt. Amelybe az előzetes tervek szerint július 31-ig lehetett jelentkezni. A határidőig azonban csak egyetlen jelentkező volt. Az angol futómű- és vázspecialista, a Harris – a Harris Yamahák a 90-es években versenyeztek az egykori királykategóriában, az 500-ban. A nagy gyártók tehát távol maradtak. Ez azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy a jövőben ne legyenek indulók a 250-et felváltó új négyütemű géposztályban. A háttérben ugyanis hatalmas mozgolódás van már és egyelőre a gyártók arra várnak, hogy a Dorna sokkal részletesebb, véglegesebb és világosabb szabályokat tegyen közzé. A kiszivárgott hí­rek szerint a Honda megváltoztatta az eredeti elképzelését és nem akarja azt, hogy egyedüli motorszállí­tója legyen az új kategóriának. Az aranyszárnyasok nem akarnak Honda-márkakupát, hanem ellenfeleket akarnak. A Piaggio (Aprilia, Gilera, Derbi) is alapjaiban módosí­totta az eredeti terveit. A Piaggio nem akarta megszűntetni a 250-et és egyáltalán nem támogatta az új négyütemű géposztályt. ím most már feltételekkel beszállna az új kategóriába. A Piaggio akkor indulna, ha V2-es blokkal ellátott 750-es gépek is résztvevői lehetnének az új vb-nek. A 250 jövőjével kapcsolatban előreláthatólag csak a szezon végén leszünk okosabbak, mivel a Dorna a tervek szerint csak akkorra készül el a részletesebb szabályokkal.