Élesedik a köbcentiháború

Az utóbbi időben számos olyan hí­r kapott szárnyra, hogy a Harley-Davidson 1753 köbcentiméteresre cserélheti a mostani 1690-es erőforrásokat a 2017-es kí­nálat csúcsmodelljeiben. Ezzel a lépéssel a milwaukee-i vállalat egy köbhüvelykkel túlszárnyalná az egyik legfőbb riválisát, az 1731 köbcentis motorokkal operáló Victory-t. Megjegyezendő, hogy a másik nagy rivális, az Indian legnagyobbjaiban 1818 köbcentis kéthengeresek találhatók.

 

Jelenleg 103 köbhüvelykes blokkok dübörögnek a nagy Harley-kban

 

Az Euro4-es szabványt teljesí­tő 107-es motor állí­tólag folyadék- és olajhűtéses konstrukció lesz, amiben külön gondot fordí­tanak arra, hogy a vezérlés csendesebben járjon. Emellett várhatóan megkapják a gyártó új, hidraulikus tengelykapcsolóját is.

 

Ugyanakkor olyan pletykák is napvilágot láttak, hogy a Harley-Davidsonnál fontolgatják az 1868, vagy a 2146 köbcentis blokkok bevezetését, amik a CVO és a limitált kiadású S modellekben dolgoznának.

 

Ennél többet várhatóan csak jó egy hónap múlva, szeptember első hetében tudhatunk meg, amikor a cég megtartja az újdonságok hivatalos bemutatóját.

 

(bikewale)